باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

کلاه برداران زیارتی در کمین زائران/هشدار مسئولان حج و زیارت به مردم

یکی از کلاه برداری‌هایی که این روزها باعث حیرت همگان شده است کلاه برداری‌های زیارتی است که با دست‌ مایه‌ قرار دادن اعتقادات مردم به دنبال به جیب زدن درآمد هستند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این روزها هرچه علم پیشرفت می‌کند و فضای مجازی گسترده تر می‌شود، کلاه برداران هم روش‌های خود را به روز رسانی می‌کنند.

شنیدن خبرهای متفاوت از روش‌های نوین کلاه برداری که دنیای مجازی نیز فضای خود را به نوعی زمینه ساز آن کرده است، در ابتدا تعجب مخاطبین را بر می انگیزد اما گاهی این روش‌‌های نوین متخلفین، دلیل حیرت از انواع کلاه برداری‌ها نیست بلکه ماهیت این کلاه برداری‌ها تعجب  برانگیز است و قلب آدمی را به درد می آورد.
 
کلاه بردارانی که این بار اعتقادات مردم را دست مایه ای برای نیل به اهداف خود کرده‌اند را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از این کلاه برداری‌ها برشمرد که علاوه بر  اموال افراد، اعتقادات آنان را نیز به سخره می‌گیرد.

سودجویانی که از ارادت مردم  نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت آگاهند و از نام این بزرگواران در جهت رسیدن به اهداف پلید خود استفاده می‌کنند و متاسفانه علی رغم هشدارهای بی شمار سازمان حج و زیارت این مردم ساده دل هستند که فریب چنین افرادی را می‌خورند و پس از دریافت هزینه‌های مربوطه  دچار مشکل می‌شوند.
 
محسن  نظافتی مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کلاه برداری‌های زیارتی را در دو نوع تعریف می‌کند و می‌گوید: عده‌ای از این کلاه برداران پس از دریافت پول از زائران، از اعزام‌ آنان به عتبات عالیات خودداری کرده و پول زائران را بازپس نمی‌دهند اما کلاه برداری‌های زیارتی به همین مورد ختم نمی‌شوند و عده‌ای از ارائه خدمات در شأن زائر در کشور عراق خودداری کرده و باعث نارضایتی زائران می‌شوند.
 
وی یکی از نشانه‌های کلاه برداری‌های زیارتی را درخواست مستقیم پول به طور دستی از زائران عنوان کرد و افزود: زائران عتبات باید توجه داشته باشند که هزینه اعزام خود را فقط به حساب‌های دفاتر حج و زیارت واریز کنند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: طی چهار سال اخیر دو هزار مورد غیر مجاز که در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات فعالیت می‌کردند به مراجع رسیدگی ارجاع شدند.
 
آنچه در این میان نظرها را به خود جلب کرده است این است که این کلاه برداران و سودجودجویان چگونه می‌توانند از عقاید مردم در جهت نیل به اهداف خود بهره جویند و البته این سوال مطرح است که  چرا باید عرصه برای خودنمایی این کلاه برداری فراهم شود، آیا اموال مردم کافی نیست که حال کلاه برداران به سوی اعتقادات مردم دست درازی کرده‌اند.

گزارش از راضیه آقایی

 انتهای پیام/

برچسب ها: کلاه بردار ، زائر ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار