عزیمت تیم هسته‌ای به سوییس/ سخنرانی ظریف در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل/دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در مونترو

وزیر خارجه کشورمان در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای صبح امروز راهی سوئیس شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در رأس تیم مذاکره کننده هسته‌ای به منظور شرکت در دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای صبح امروز راهی سوئیس شد.

قرار است وی در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو حضور یافته و در بخش عالی‌رتبه شورای حقوق بشر به سخنرانی بپردازد و در حاشیه آن با وزرای خارجه هلند، روسیه و کمیساریای عالی حقوق بشر گفتگو کند.
 
از سوی دیگر قرار است ظهر امروز "سیدعباس عراقچی"، "مجید تخت‌روانچی"  و "وندی شرمن "معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مونترو به گفتگو بپردازند.
 
گفتنی است علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دور از رایزنی‌ها در مونترو سوئیس حضور دارد.
 
همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا جان کری وزیر خارجه این کشور امروز به منظور شرکت در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و رایزنی با ظریف عازم سوییس می‌شود.

بنابراین گزارش وندی شرمن نیز به همراه تیم مذاکره کننده آمریکا وارد مونترو سوییس می‌شود تا با معاونان وزیر خارجه ایران پیرامون موضوع هسته‌ای به رایزنی بپردازند.

شایان ذکر است؛ ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هم به درخواست کری به مونترو سفر می‌کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ژنو ، سوییس ، مونترو ، ایران ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار