برگزاری تظاهرات در واشنگتن علیه نتانیاهو/ بازداشت 5 معترض+ تصاویر

پلیس امریکا 5 تن را در جریان تظاهرات اعتراض آمیز به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن، پایتخت آمریکا، بازداشت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، پلیس امریکا پنج معترض را که علیه جنایات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد.

این افراد در جریان تظاهرات دهها معترض ضد اسرائیلی در مقابل مرکز کنوانسیون واشنگتن که قرار است نتانیاهو در آن سخنرانی کند بازداشت شده اند.

این اعتراضات از سوی موسسه حامی صلح «کد پینک» و دیگر گروه های ضد اسرائیلی سازماندهی شده بود.

معترضان همچنین در روز اول کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک)، یکی از قدرتمندترین لابی های طرفدار اسرائیل در امریکا تحصن کردند.

معترضان در حالی که ماسک های نتانیاهو به صورت زده بودند و پلاکاردهایی با مضمون «نتانیاهو جنایتکار جنگی است» در دست داشتند، برقراری عدالت و برابری را برای فلسطینی‌ها و پایان دادن به آپارتاید اسرائیل را خواستار شدند.

برگزاری تظاهرات در واشنگتن علیه نتانیاهو/ بازداشت 5 معترض

فعالان ضد اسرائیلی تعطیلی کنفرانس سه روزه آیپک را خواستارند چرا که بر این باورند که آیپک جنایات اسرائیل را توجیه می کند. آنها برای پیگیری این خواست خود همچنین صفحه ای در شبکه اجتماعی توئیتر به آدرس #ShutDownAIPAC باز کرده اند.

برگزاری تظاهرات در واشنگتن علیه نتانیاهو/ بازداشت 5 معترض

انتظار می رود نخست وزیر اسرائیل که روز یکشنبه وارد امریکا شده روز دوشنبه (امروز) در کنفرانس آیپک و روز سه شنبه در کنگره امریکا سخنرانی کند.


جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در سوم مارس از بنیامین نتانیاهو دعوت کرد در کنگره درباره ایران سخنرانی کند که با انتقاد کاخ سفید مواجه شده است.

نتانیاهو بارها مخالف خود را با مذاکرات هسته ای با ایران اعلام کرده است و انتظار می رود در سخنرانی خود در کنگره سخنانی علیه توافق احتمالی با تهران بیان کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه گذشته در اشاره ای آشکار به نخست وزیر اسرائیل گفت: «هر کسی در این اطراف می چرخد به ما می گوید خب ما توافق را دوست نداریم. یا اینچنین و آنچنان است. (آنها) اصلا نمی دانند توافق چیست.»

نتانیاهو و برخی دیگر از مقامات رژیم اسرائیل دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا را به تلاش برای دستیابی به «توافق بد» با ایران متهم کرده اند.

وزیر خارجه امریکا افزود گروه 1 + 5 از زمان توافق موقت با ایران در نوامبر 2013 تلاش زیادی کرده و به «بینش بی سابقه‌ای» در این زمینه دست یافته است.

این در حالی است که این روزها مذاکراتی میان ایران و گروه 1 + 5 درباره برنامه هسته ای تهران در جریان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
درورد بر همه صلح طالبان جهان
درود بر همه ین افراد و خاصه بر 5 نفر بازداشت شده
آخرین اخبار