سیستم غذایی نوزادان هم باید کامل باشد

علاوه بر رعایت نکات تغذیه‌ای در دوران بارداری، تغذیه‌ی نوزاد نیز در کیفیت استخوان بندی به خصوص دندان‌ها تاثیر به سزایی دارد.

اکبر فاضل متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: رویش دندانهای شیری به طور معمول از 6 ماهگی آغاز می‌شود و تکمیل آن تا 2 سالگی طول می‌کشد. البته امکان دارد کودکی با چهار دندان متولد شود که این مورد استثناء محسوب می‌شود. 

فاضل ادامه داد: در ابتدا دندانهای سانترال یا جلویی شروع به رویش می‌کنند که نشانه‌های آن خارش لثه‌ها، ریزش بیش از حد آب دهان، تب و در مواردی هم اسهال است. همچنین مشکلات گوارشی نیز نباید برای مادران نگران کننده باشد. 

وی در ادامه افزود: غذای نوزاد در زمان رویش دندانهای شیری علاوه بر شیر مادر، باید 4 گروه مواد غذایی را در بر بگیرد. غذاهای مکمل باید محتوی نیازهای رشدی نوزاد باشد و عدم رعایت اعتدال در آن برای طفل می‌تواند مضر باشد. این عدم اعتدال باعث پوسیدگی دندان‌های شیری و جلوگیری از پیشرفت به موقع آن‌ها می‌شود. 

فاضل تصریح کرد: علاوه بر رعایت نکات تغذیه‌ای در دوران باردری، تغذیه نوزاد نیز در کیفیت استخوان بندی و به خصوص تقویت دندان‌های دائمی بسیار موثر است. 

وی گفت: بهترین راه برای تسریع روند رشد دندانهای کودک، قرار دادن مغزها و مواد غذایی مفید درون پارچه‌ای تمیز به صورت پستانک است که کودک با قرار دادن آن درون دهانش هم خارش لثه‌هایش‌ آرام می‌گیرد هم عصاره‌ای از مواد مغذی به بدن او می‌رسد. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.