حجت‌الاسلام محمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشجویان موظفند به کرسی‌های آزاداندیشی هویت ببخشند/نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فقط ناظر است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان اینکه وظیفه نهادهای رسمی مانند نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تسهیل شرایط برای برگزاری کرسی‌هاست، گفت: از تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های فعال در دانشگاه انتظار می‌رود برای برگزاری هرچه بهتر کرسی‌های آزاداندیشی پیش قدم شوند.

"حجت الاسلام و المسلمین محمدیان" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند عملی شدن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مخاطب اصلی کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و اساتید دانشگاه‌ها هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: اینکه مجموعه‌هایی به صورت رسمی و اداری بخواهند ناظر بر عملی شدن کرسی‌ها باشند امری غیرممکن است. چرا که هویت کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی است و خود دانشجویان و انجمن‌های دانشجویی و به طور کلی مجموعه‌ها و نشریاتی که در دانشگاه‌ها فعالند موظف به راه‌ه اندازی چنین کرسی‌هایی هستند.

 وی با بیان اینکه وظیفه  نهادهای رسمی مانند نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تسهیل شرایط برای برگزاری هرچه بهتر این کرسی‌هاست، تصریح کرد: وظیفه ما تنها  پشتیبانی است نه برگزاری! لذا از تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های فعال در دانشگاه انتظار می‌رود برای برگزاری هرچه بهتر کرسی‌های آزاداندیشی پیش قدم شوند و اگر جایی مشکلی وجود داشت و نیاز به حمایت و پشتیبانی بود نهادهای حمایت‌کننده وارد عمل خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در پایان با تاکید به بسترهای ایجاد شده توسط نهادهای ذیربط برای برگزاری هرچه بهتر کرسی‌های آزاداندیشی تصریح کرد: ما در شورای اسلامی دانشگاه‌ها آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی را بازنگری و سعی کردیم آن را ساده‌تر کنیم در حال‌ حاضر آیین‌نامه جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ و در جلساتی که با تشکل‌ها برگزار شد سعی در تشویق دانشجویان برای حضور در این کرسی‌ها داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار