رضوانی: "کواچ" والیبال هم "کروویچ" واترپلو را می‌شناسد/ مدیریت ملی پوشان در زمان کوتاه گزینه داخلی می‌طلبید

اعضای کمیته فنی واترپلو پس از بررسی‌های مکرر «سیروس طاهریان» را به عنوان سرمربی تیم ملی واترپلو منصوب کردند.

رضوانی: محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در خصوص انتخاب سرمربی ایرانی به منظور هدایت تیم ملی، اظهار داشت: به طور مفصل مدت هاست با «کروویچ» که مدیر فنی تیم‌های ملی واترپلو مونته نگروست صحبت کرده ایم، با توجه به اینکه وی تیم ملی این کشور را برای مسابقات جهانی کازان آماده می‌کند و شانس کسب مدال و سهمیه المپیک برای آن‌ها بسیار زیاد است، نمی‌تواند هدایت تیم ملی ایران را در حال حاضر قبول کند. به همین دلیل می‌خواهیم از وی به عنوان مشاور فنی برای حضور در مسابقات فیناتراپی که خردادماه برگزار می‌شود، استفاده کنیم. البته اجرایی شدن این طرح منوط به موافقت «کروویچ» است. این مربی صاحب نام واترپلو در کشورهای قدرتمند در این رشته شناخته شده است، به طوری که حتی اگر از «کواچ» سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال کشورمان در خصوص وی سوال کنید، در مورد قد و وزنش هم اطلاعات دارد. در صورت توافق شاید پیش از مسابقات توسعه جهانی تهران ۱۰ الی ۱۲ روز با وی همکاری داشته باشیم.  
 
وی خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با اعضای کمیته فنی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که نمی‌شود برای فقط ۲ ماه مربی خارجی بیاوریم، چون دوباره دغدغه جذب مربی جدید و مسائل خاص خود به وجود می‌آید. با توجه به فرصت اندک برای مسابقات توسعه جهانی واترپلو صلاح را بر این دانستیم که از گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی استفاده کنیم. اگر مربی خارجی می‌آوردیم در طول ۲ ماه نمی‌توانست به خوبی نسبت به ملی پوشان شناخت پیدا کند، به همین خاطر سیروس طاهریان به سمت سرمربیگری تیم ملی واترپلو منصوب شد.  
 
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: «طاهریان» یکی از مربیان باسابقه و باتجربه واترپلو کشور است و شناخت بسیار خوبی از بازیکنان حرفه‌ای و ملی پوش دارد حضورش در کنار تیم ملی می‌تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد.  
 
رضوانی در خصوص انتخاب نفرات تیم ملی اظهار داشت: قرار است امروز طاهریان دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی از جمله ۲ مربی، پزشک و روانپزشک را معرفی کند. در خصوص انتخاب بازیکنان هم به طور حرفه‌ای ورود کرده‌ایم، نفرات با مشورت کادر و تائید کمیته فنی انتخاب می‌شوند. با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم، نمی‌شود تعداد زیادی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد، به همین خاطر بازیکنان حرفه‌ای و آماده لیگ در لیست طاهریان قرار خواهند گرفت.  

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار