کلاهبرداری میلیاردی پسر خوشتیپ از اعضای فامیل‌/ رویای شیرین محموله بزرگ "گوشی اپل" تلخ شد + عکس

پسر خوشتیپی که با دروغگویی از اقوام پولدار خود کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در مورخه 09/10/1393 فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که یکی از بستگانش اقدام به کلاهبرداری 110 میلیون تومانی از وی کرده است . 

پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

اظهارات شاکی : 
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند ماه پیش ، یکی از بستگان بنام "علی . ج" مدعی شد که دوستان خوبی در گمرک پیدا کرده و بواسطه آنها می تواند تا کالاهای وارداتی را بدون هرگونه پرداخت عوارض گمرکی ترخیص نماید ؛ به این بهانه و برای مشارکت در سرمایه گذاری ، پیشنهاد وی را در خصوص سرمایه گذاری جهت واردات گوشی های تلفن همراه اپل ( Apple ) قبول کرده و مبلغ 110 میلیون تومان به او تحویل دادم ؛ قرار شد تا پس از وارد کردن گوشی های تلفن همراه و فروش آنها در بازار ، اصل پول و همچنین سود حاصل از سرمایه گذاری به من پرداخت شود ؛ مدتی خبری نبود تا اینکه از طریق سایر بستگان متوجه شدم که "علی . ج" بدین شیوه اقدام به گرفتن پول از سایر اعضای فامیل کرده اما آنها نیز همانند من به دنبال او هستند ؛ آنزمان بود که اطمینان پیدا کردم که "علی . ج" از تمامی فامیل کلاهبرداری کرده است " . 

کلاهبرداری میلیاردی پسر خوشتیپ از اعضای فامیل‌/ رویای شیرین محموله بزرگ

شناسایی سایر شکات : 
با توجه به اظهارات شاکی پرونده ، شناسایی سایر شکات در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند . 


یکی از مالبختگان پس از تشریح نحوه پرداخت مبلغ 260 میلیون تومان به "علی . ج" ، در خصوص علت اطمینان به این شخص گفت : " پس از گذشت مدتی از طرح ادعای "علی . ج" در داخل اعضای فامیل مبنی بر داشتن ارتباطات جهت ترخیص کالاهای خارجی و بویژه گوشی های تلفن همراه بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی ، ناگهان تنها در عرض چند ماه تغییر محسوسی در زندگی او ایجاد شد . او در عرض همین مدت کوتاه یک دستگاه خودرو شاسی بلند خارجی مدل سال و یک دستگاه خانه ویلایی خریداری کرده بود و در بین اعضای فامیل نیز با ظاهری کاملا شیک و آراسته ظاهر می شد ؛ همین موضوع باعث شد تا بنده و سایر اعضای فامیل به صحبت های او اطمینان پیدا کرده و با او در زمینه واردات کالاهای خارجی و بویژه گوشی های تلفن همراه مشارکت در سرمایه گذاری داشته باشیم ، اما ناگهان او ناپدید شد " . 

دستگیری متهم : 
با شناسایی علی . ج ( 35 ساله ) و در شرایطی که حتی خانواده خود متهم نیز هیچگونه اطلاعاتی از اقدامات کلاهبردارانه و مخفیگاه "علی . ج" در اختیار نداشتند ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام سلسله اقدامات تخصصی – پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این شخص در شهرک شهید باقری شده و پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش ، او را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . 

کلاهبرداری میلیاردی پسر خوشتیپ از اعضای فامیل‌/ رویای شیرین محموله بزرگ

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به برآورد یک میلیارد تومانی در خصوص این پرونده گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری ، قرار چند میلیارد تومانی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی سایر شکات احتمالی در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در طول شش ماه گذشته مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار