ظریف در نشست شورای حقوق بشر در ژنو:

داعش نماینده اسلام نیست / برای تضمین حقوق بشر باید ابتدا بحران فلسطین حل شود

وزیر خارجه کشورمان گفت: برای اینکه بتوانیم حقوق بشر را با اطمینان تضمین کنیم باید ابتدا برای بحران فلسطین راه‌حلی در نظر گرفته شود. در این زمینه رویکردهای مثبتی وجود دارد که باید آنها تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" ظهر دوشنبه در سخنانی در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو گفت: تمامی ابنای بشر باید مورد احترام قرار گیرند و این در زمینه حقوق بشر یک مبنای اساسی است. باید با ترس از اسلام مقابله کرد و با هرگونه افراط‌گرایی در هر قوم و گرایشی مقابله شود.

وی ادامه داد: سازمان ملل می‌تواند فرآیند و زمینه لازم را برای رسیدن به این هدف فراهم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در مجمع عمومی سازمان ملل خواهان گفت‌وگو در خصوص مقابله با هرگونه خشونت و افرا‌ط‌گرایی شدیم و این پیشنهاد با تمامی مواردی که شامل آن می‌شد به تصویب رسید. این تئوری پارادایمی را روشن می‌کند که می‌تواند بر اساس آن رویکردها را تغییر دهد.

ظریف ادامه داد: استفاده از انسان‌ها به عنوان ابزار برای رسیدن به مقاصد مورد نظر باید کنار گذاشته شود این نه تنها اعتقاد ما بلکه یک اصول کلی است که به آن باور داریم و باید در همین چارچوب به سمت تغییر پارادیم برویم چنانچه این اتفاق صورت گیرد امنیت منطقه و جهان تامین می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: وی ادامه داد: حرکت‌های جهانی و درک عمیق درباره حقوق بشر باید با استفاده از مطالعات دقیق در حوزه اقتصاد و پیامدهای منفی اقدامات درباره حقوق بشر صورت گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما می‌توانیم گام‌های رو به رشد در زمینه تقویت حقوق بشر داشته باشیم. باید بتوانیم سیاست‌هایی را پیاده کنیم که نه تنها احترام و جایگاه ما را تامین کند بلکه موجبات مشارکت و همکاری ما با یکدیگر را فراهم سازد.

وی ادامه داد: شورای حقوق بشر باید معیارهای دوگانه را کنار بگذارد. برای اینکه بتوانیم حقوق بشر را با اطمینان تضمین کنیم باید ابتدا برای بحران فلسطین راه‌حلی در نظر گرفته شود. در این زمینه رویکردهای مثبتی وجود دارد که باید آنها تقویت شوند.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: داعش نماینده اسلام نیست و ریشه‌های آن باید شناخته شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مذاکرات ، حقوق بشر ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار