امروز صبح با حضور صالحی و حشمتی؛

تفاهم‌نامه میان دو معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسید

تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور فرهنگی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه قرآن و عترت و اشاعه و گسترش معارف دینی صبح امروز (11 اسفند) به امضاء رسید.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی، این تفاهم‌نامه همکاری با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی و حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه بسترسازی، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مختلف برای نیل به اهدافی همچون استفاده از ظرفیت نویسندگان در گسترش فرهنگ قرآن و عترت، تقویت بنیه‌های اخلاقی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان، گسترش فرهنگ قرآن و عترت در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، زمینه‌سازی و ایجاد بستر لازم برای حضور بیشتر نویسندگان و شعرا در عرصه تولید آثار قرآنی و دینی و ... منظور شده است. 

بر اساس تفاهم‌نامه به امضاء رسیده معاونت امور فرهنگی متعهد می‌شود در کمک به تامین قرآن و ادعیه برای مساجد، تکایا و هیات‌های مذهبی، کمک به تامین کتب و منابع آموزشی کانون‌ها و موسسات قرآنی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه تخصصی قرآن و عترت، مشارکت در راه‌اندازی بخش فروش کتب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به همکاری بپردازد. 

همچنین معاونت قرآن و عترت نیز متعهد می‌شود در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی ویژه کانون‌های قرآنی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با موضوع و محوریت قرآن و عترت، چاپ و توزیع کتب با موضوع قرآن و عترت، طراحی جایزه با محوریت قرآن و عترت در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، حمایت و خرید کتب قرآنی با معاونت امور فرهنگی مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار