توضیحات مک‌لارن درباره تصادف آلونسو

تیم فرمول‌یک مک‌لارن یک روز پس از تصادف آلونسو، درباره این برخورد توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فرناندو آلونسو که در تست‌های بارسلونا تصادف کرده بود، بعد از انتقال به بیمارستان امروز مشخص شد وضعیت او رو به بهبودی است. مک‌لارن عنوان کرد این راننده اسپانیایی با دوستان، خانواده و مسئولین بیمارستان صحبت کرده است.

طبق گزارشی که در رابطه با تصادف آلونسو منتشر شده، این راننده مک‌لارن بعد از برخورد با دیوار از طرف مسئولین پزشکی با داروی بیهوشی از هوش رفته و بعد از حضور در بیمارستان، تمامی چک‌آپ‌ها را پشت‌سر گذاشته است.

آلونسو که شب را در بیمارستان گذرانده بود،هم برای از بین رفتن اثرات داروهای بیهوشی در بیمارستان خواهد بود.
مک‌لارن اعلام کرد مشغول بررسی وضعیت جسمی او است تا ببیند آیا او می‌تواند در تست‌های بعدی حضور داشته باشد یا خیر.

بعد از گذشت یک روز، مک‌لارن بیان کرد تصادف او را جزء به جزء مورد بررسی قرار داده است. طبق بررسی‌هایی که بر روی اتومبیل و داده‌ها انجام شد، آلونسو قبل از سومین پیچ، باز پیچیده و به بیرون از پیچ سرخورده است. آلونسو در همان لحظه سعی می‌کند به خط مسابقه برگردد اما چسبندگی اتومبیل را از دست می‌دهد. وقتی او اتومبیل را به سمت پیست هدایت می‌کند، وضعیت چسبندگی تایرها بهتر می‌شود، اما اینبار به سمت دیوار لیز می‌خورد.

مک‌لارن باور دارد بادهایی که در آن قسمت از پیست می‌وزیده باعث شده آلونسو به این شکل با دیوار برخورد کند. بسیاری باور دارند کارلوس ساینز جونیور هم به همین دلیل تصادفی مشابه را پشت سر گذاشته است.

مک‌لارن اعلام کرد اتومبیل آلونسو هیچ گونه مشکل فنی نداشته و طبق داده‌های اتومبیل از لحاظ آیرودینامیکی هم فشاری از دست نداده است. بسیاری از کارشناسان باور داشتند آلونسو به دلیل مشکل الکتریکی در اتومبیل کنترل آن را از دست داده که این موضوع هم از سوی مک‌لارن رد شد.

مک‌لارن همچنین شایعات از هوش رفتن آلونسو قبل از برخورد با دیوار را هم رد کرد. طبق داده‌های اتومبیل، آلونسو قبل از برخورد با دیوار ترمزگیری شدیدی داشته و با کم کردن دنده سعی داشته تأثیرات برخورد اتومبیل با دیوار را کمتر کند. طبق گفته‌های مک‌لارن، اگر راننده در این زمان بیهوش باشد، نمی‌تواند این کارها را انجام بدهد.

مک‌لارن در انتها بیان کرد اتومبیل آلونسو دوبار با دیوار بتنی پیست برخورد کرده و به همین دلیل تأثیرات برخورد جانبی بر روی او زیاد بوده است.
در اولین برخورد، اتومبیل پانزده ثانیه به دیوار ساییده‌شده تا بایستد. مک‌لارن همچنین عنوان کرد هیچ اثری از برخورد بر روی بدن آلونسو وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار