گزارش هفته پنجم لیگ حرفه ای بسکتبال؛

آتش بازی نفتی ها و اشک های اصغر کاردوست/ صدر و قعر جدول در اختیار ماهشهری ها

تیم بسکتبال نفت تهران با پرتاب های موفق راه دور در تهران قهرمان لیگ ملی را غافلگیر کرد. شکست این تیم در وقت اضافه، واکنش های متفاوت بازیکنان را در پی داشت.

آتش بازی نفتی ها و اشک های اصغر کاردوست/ صدر و قعر جدول در اختیار ماهشهری هابه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ رسیدن بازی تهران به وقت اضافه، اختلاف 2 و 3 امتیازی تیم ها در قزوین و ماهشهر به علاوه رد و بدل شدن 178 امتیاز در بازی مشهد، علاوه بر جذاب کردن هفته پنجم لیگ حرفه ای، نشان داد که سطح این لیگ چند پله بالاتر از لیگ ملی است.

در پایان هفته پنجم تیم پتروشیمی با یک بازی بیشتر همچنان در صدر جدول رده بندی ماند و تیم صنایع ماهشهر که در این هفته استراحت داشت نیز با دو پله سقوط به قعر جدول رفت.  

نفت، از باخت خانگی به قزوین تا آزار مهرام در تهران

تیم پالایش نفت آبادان که هفته قبل در خانه به هفت الماس قزوین باخته بود در تهران روی دیگری از خود نشان داد.  

بازیکنان نفت که به قول بسکتبالی ها "هر چه می زدند، گل می شد" در این بازی 15 پرتاب 3 امتیازی موفق از 34 اقدام خود داشتند.

ایوان کولویچ گارد خارجی تیم که حتی در پروفایل سایت یوروبسکت هم یکی از مهمترین ویژگی های وی، شوتزنی و علاقه به پرتاب های 3 امتیازی ذکر شده است با 5 پرتاب 3 امتیازی موفق در این زمینه پیشتاز بود و یونس لاله زاده، پترویچ، سلمانی و اله وردی هم کار وی را تکمیل کردند.
نفت با این شرایط در کوارتر اول بازی با نتیجه 26 بر 11 برنده شد.

خطای بالای قدبلندها

 موسی نبی پور سریعترین بازیکنی بود که با خطاهای بالا مواجه شد. نبی پور در دقیقه دوازدهم به 3 خطا رسید و اصغر کاردوست سنتر نفت هم تا چند دقیقه بعد با 3 خطا به وی پیوست.
مهرامی ها در شروع کوارتر دوم بهتر عمل کردند و با امتیازات آرمان زنگنه بازی را 32-32 مساوی کردند. هر چند با نزدیک شدن به پایان نیمه بار دیگر حملات نفت به نتیجه رسید و این تیم با پیروزی 46 بر 39 به رختکن رفت.  

برتری شروع نیمه دوم هم با تیم مهرام بود اما اتفاق کوارتر دوم در 10 دقیقه سوم تکرار شد و برتری نفت به 10 امتیاز رسید.

بحث کاردوست و ساهاکیان

اصغر کاردوست به خاطر صحبت هایی که در زیر حلقه انجام داده بود با یک خطای تکنیکال در کوارتر چهارم مواجه شد. در این زمان اوشین ساهاکیان که از روی نیمکت به اصغر کاردوست معترض شده بود برای ثانیه هایی از بیرون زمین با کاردوست بحث می کرد.  

مهرامی ها که اختلاف 10 امتیازی را تا چهار دقیقه پایانی به 5 امتیاز رسانده بودند با 5 امتیاز سعید داورپناه بازی را 70-70 مساوی کردند.  

موسی نبی پور هم بعد از داورپناه با پرتاب های خود به حفظ برابری مهرام کمک کرد و 2 دقیقه آخر امتیاز به امتیاز پیش می رفت.  

شوک آخر لاله زاده با یک پرتاب 3 امتیازی

نبی پور و پترویچ بازیکنان 2 طرف به فاصله کمی از هم 5 خطایی شدند و در حالی که مهرام با توپربایی به موقع سجاد مشایخی در ثانیه های آخر با نتیجه 81 بر 78 برنده شده بود، پرتاب 3 امتیازی ثانیه های آخر یونس لاله زاده باعث تساوی 81-81 دو تیم و کشیدن بازی به وقت اضافه شد.

مهرام در شروع وقت اضافه عملکرد بهتری داشت اما در ثانیه های آخر باز هم با خطر مواجه شد.  
چند اشتباه از بازیکنان نفت باعث شد که حملات این تیم در دقیقه آخر به هدر رود و گل شدن پرتاب های پنالتی آخر اوشین ساهاکیان باعث برتری 94 بر 91 مهرام شد.

یونس لاله زاده که به پرتاب 3 امتیازی خود ایمان داشت در حمله آخر این تیم صبر کرد تا زمان بازی به ثانیه های آخر برسد و اقدام به پرتابی کرد که گل نشد. به این ترتیب مهرام از نبرد سخت با پیروزی خارج شد.

اشک های کاردوست و شکایت از داوری

لاله زاده که آخرین پرتاب تیم را از دست داده بود بعد از بازی به حالتی بهت زده روی نیمکت تیم نشسته بود.

سایر بازیکنان به رختکن رفته و در این میان اصغر کاردوست به سمت ناظر مسابقه رفت. کاردوست که از داوری مسابقه ناراضی بود به نمایندگان فدراسیون شکایت داوران را می کرد و در همین حین هم به گریه افتاد.

سنتر نفت در حال گریه از تلاش های تیم و به هم ریختن کار در پایان بازی با تصمیمات داوران صحبت می کرد و می گفت: "این چه وضعی است، بحث یک بازی و 2 بازی نیست."

سرمربی نفت آبادان هم در حالی که صحبت مستقیمی در مورد داوران نداشت اما در مصاحبه های بعد از بازی نارضایتی خود را نشان داد.

کولویچ بهترین بازیکن میدان

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام بازیکنان بیرونی نفت آبادان را مهمترین نقطه ای می دانست که تیمش موفق به از کار انداختن آنها نشده است.

 ایوان کولویچ بازیکن خارجی پست یک نفت با 22 امتیاز، 9 ریباند و 4 پاس گل بهترین بازیکن میدان بود.

یونس لاله زاده با 17 امتیاز و 3 پاس گل و عماد سلمانی با 16 امتیاز از جمله بازیکنان برتر نفت بودند. اصغر کاردوست با 9 امتیاز و 11 ریباند دومین بازیکن موثر تیمش بود.

آرمان زنگنه با 15 امتیاز و 6 ریباند موثرترین بازیکن مهرام بود و سعید داورپناه بهترین امتیازآور تیم با 17 امتیاز بود. داورپناه کار خود را با 8 ریباند و 8 پاس گل تکمیل کرد و امکان تریپل دبل داشت.

ساهاکیان با 12 امتیاز و 9 ریباند؛ نبی پور با 15 امتیاز و 6 ریباند؛ مشایخی با 15 و اصلانی با 14 امتیاز دیگر بازیکنان دو رقمی مهرام بودند.

برد گرگان در قزوین

تیم هفت الماس قزوین که هفته قبل در آبادان موفق به شکست نفت شده بود در این هفته با نتیجه 75 بر 72 بازی خانگی به گرگان را واگذار کرد. قزوینی ها برای دومین بار در لیگ حرفه ای، باخت خانگی را تجربه می کنند.

سم هاسکین بازیکن خارجی گرگان که در ابتدای ورود به ایران به اندازه پیگرام موثر عمل نکرده بود در این هفته با 20 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن گرگان بود. پیگرام هم سهم خود را با 25 امتیاز ادا کرد.
همچنین پویا تاجیک کاپیتان گرگان با 18 امتیاز روز خوبی را پشت سر گذاشت.

سعی محمدی از هفت الماس با 22 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن تیم میزبان بود.

بازی پرامتیاز در مشهد

تیم دانشگاه آزاد بعد از پیروزی مقابل پتروشیمی، برد خوب دیگری را در مشهد تجربه کرد.  
دانشگاه آزاد که نیمه اول بازی با ثامن را با نتیجه 58 بر 37 برده بود در پایان 40 دقیقه با نتیجه 102 بر 76 برنده شد.
ویدنف با 23 امتیاز و لطفی با 20 امتیاز و 9 ریباند بهترین های این بازی بودند.

بازی نزدیک پمینا در خانه پتروشیمی

تیم پمینا اصفهان در ماهشهر بازی نزدیکی مقابل پتروشیمی انجام داد و در حالی که نیمه اول را با نتیجه 39 بر 36 برد در دقایقی از کوارتر چهارم هم از حریف خود برتر بود.
پتروشیمی بندرامام که در این بازی کمتر از یار خارجی خود استفاده می کرد در نهایت با نتیجه 74 بر 72 برنده این بازی شد.

در حالی که رایت بازیکن خارجی پتروشیمی رضایت هواداران و کادرفنی تیم را جلب نکرده است، هروه توره همچنان بهترین بازیکن پمینا در زمین بود.

پتروشیمی بعد از چند هفته پر فراز و نشیب در هفته ششم استراحت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار