رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

قطار توسعه کمی در آموزش عالی متوقف شود/ رشته‌های دانشگاهی باید غربال شود

هروی گفت: در سال‌های گذشته متأسفانه با نگاه تک بعدی به آموزش‌های کمی، کمتر توجهی به مقوله کیفیت رشته‌های دانشگاهی، کیفیت و استانداردهای آموزش و تطابق آن با نیازهای جامعه شده است.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: حجم زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که بیکار مانده‌اند و هیچ جایگاهی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی‌شان منتظر پذیرش آنها نیست همه گواه این است که کمی‌گرایی و مدرک‌گرای دیگر جوابگو نیست و قطار توسعه کمی آموزش عالی باید متوقف گردد.

وی افزود: بسیاری از رشته‌های کنونی در دانشگاه‌ها خالی از دانشجو هستند و در رشته‌هایی هم که تقاضا و رقابت وجود دارد، شانس یافتن شغل کم است. این مغایرت‌ها حاکی از آن است که اگر آموزش‌ها کیفی بود، اگر استانداردهای آموزش و نیاز سنجی جامعه درست انجام می‌شد اکنون با این حجم فارغ‌التحصیل بیکار مواجه نبودیم.

وی با بیان اینکه کمیته آموزش عالی مجلس با همین هدف در حال بازدید و شناسایی آفت‌های آموزش کیفی در عرصه علمی است، خاطر نشان کرد: هیچ مرکز علمی و آموزشی از بازدید‌های کمیته آموزش عالی جای نخواهد ماند و تلاش صفر در 1 می‌کنیم، شرایط حاکم را تا حدی ساماندهی کنیم و ضمن تقویت کیفیت آموزش ارتباط بین صنعت و دانشگاه در صورت مستمر صورت گیرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار