مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

قیمت نهایی مسکن مهر بعد از اتمام پروژه مشخص می‌شود/ خرید و فروش مسکن مهر آزاد است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در برنامه «اقتصاد ایران» از علی‌الحساب بودن قیمت واحدهای مسکن مهر خبر داد و گفت: قیمت نهایی این واحدها بعد از اتمام کار مشخص می‌‍‌شود و متقاضیان می‌توانند با هماهنگی بانک‌های عامل و شرکت عمران شهرهای جدید اقدام به خرید و فروش واحدهای مسکن مهر کنند.

تلفنی** قیمت نهایی مسکن مهر بعد از اتمام پروژه مشخص می‌شود/ خرید و فروش مسکن مهر آزاد استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید شب گذشته در برنامه اقتصاد ایران با بیان اینکه پرند و پردیس یکی از مهم‌ترین شهرهای جدید کشور به شمار می‌روند اظهار داشت: بهارستان، فولادشهر و شهر مجلسی در اصفهان، شهر جدید صدرا در فارس، گلبهار در مشهد، شیرین‌شهر و رامین در خوزستان و رام‌شهر در استان سیستان و بلوچستان از جمله مهم‌ترین شهرهای جدید در کشور به شمار می‌روند.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های ایجاد شهرهای جدید جلوگیری از سر ریزشدن جمعیت در کلانشهرها است.

نریمان در ادامه تصریح کرد: یکی از پارامترهای مهم ایجاد شهرهای جدید مسئله اشتغال پویا، پایا و مانا است که در شهرهای جدید ایجاد شده است و همواره توجه قانونگذار به آن معطوف بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه یادآور شد: برای اینکه شهرهای سالم و پویا شکل گیرند و اشتغال نیز باید در نظر گرفته شود بنابراین در طرح‌های جامع اشتغال‌زایی نیز در شهرهای جدید دیده شد به همین منظور اغلب شهرک‌های صنعتی در کنار شهرهای جدید ساخته شد و یا اینکه شهرهای جدید در کنار این شهرک‌ها دیده شد.

نریمان در ادامه افزود: به طور مثال در شهر جدید پردیس بزرگترین پارک فناوری ساخته شد و همچنین در شهر هشتگرد بزرگترین گلخانه ایجاد شد که این یکی از اهداف و نظرات قانون‌گذاران در مسئله اشتغال‌زایی در شهرهای جدید بود.

نریمان در ادامه توضیح داد: ایجاد حمل‌ونقل مناسب از جمله راه‌های هموار و آزادراه‌ها و همچنین بزرگراه‌ها را شکل داده‌ایم ارتباط ریلی و جاده‌ای را در این شهرها در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه به مسئله هویت‌بخشی در شهرهای جدید اشاره کرد و گفت: در شهرهای سنتی و قدیمی مردم همواره فرهنگ‌‌ها را شکل می‌دهند و تمامی امورات از جمله کشاورزی توسط خود مردم ایجاد می‌شد اما در شهرهای جدید این طور نیست و این شهرها با ارائه دولت شکل گرفته است بنابراین بسیاری از کارها را نیز باید برنامه‌ریزی کنیم.

وی یادآور شد: در طرح جامع مصوب کرده‌ایم که این شهرها را به تدریج رشد دهیم و با ساخت واحدهای مسکن مهر در عرض یک سال 100 هزار نفر را خانه‌دار کردیم بنابراین برای ایجاد فرهنگ و هویت بخشی به این شهرها از مشاوران ارشد در این حوزه دعوت کرده‌ایم که در این شهرها حضور پیدا کنند و برای هماهنگ کردن افراد و فرهنگ‌‌سازی درست در این رابطه اقدام کنند.

نریمان در ادامه گفت: در حضور این مشاوران هماهنگی صورت می‌گیرد و یک پالایش از درون ایجاد می‌شود و در فاز اول این برنامه ایجاد شده و با استفاده از ائمه جمعه و مشاوران در مراسم‌های هفتگی توانسته‌ایم تا حدودی موفق شویم.

در ادامه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به ایجاد بازار ایرانی اسلامی در شهر اندیشه اشاره کرد و گفت: این یک پروژه بسیار فاخر در کشور است و کاملا از الگوی اسلامی و ایرانی بهره‌ گرفته شده است.

نریمان در ادامه اظهار داشت: این بازار دارای هزار و 680 واحد تجاری بوده و در داخل آن یک مسجد بسیار زیبا طراحی شده که بزرگترین مسجد در کشور به شمار می‌رود همچنین این بازار دارای رستوران‌های سنتی و فرهنگی بوده و زورخانه‌‌های بسیار زیبا در این بازار ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه این پروژه در دولت دهم با پیشرفت 50 درصدی تحویل گرفته شد گفت: برای این پروژه 200 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده سعی کردیم در دولت جدید از سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی استفاده شود و به عنوان یکی از موفق‌ترین نمونه‌های استفاده از بخش خصوصی به شمار می‌رود.

نریمان در ادامه اظهار داشت: سعی داریم در تمامی شهرهای جدید از این پروژه‌های فاخر استفاده کنیم و سعی خواهیم کرد هویت ایرانی و اسلامی را در نظر بگیریم همچنین با واگذاری زمین به پیمانکاران سرعت‌بخشی به این پروژه‌ها را افزایش دهیم.

در ادامه این برنامه رضایی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اگر مسکن مهر در شهرهای جدید خوب طراحی و مدیریت می‌شد فرصت بسیار خوبی برای توسعه بخش مسکن بود گفت: زمین در این شهرها ارزان است و مردم روز اول ثبت‌نام‌های بسیاری کردند و به امید به اینکه روزی صاحب مسکن شوند به همین خاطر تمامی سرمایه‌های خود را در این باره سرمایه‌گذاری کردند اما در حال حاضر مردم با مشکلات بسیاری در این حوزه روبرو شده‌اند و بسیار سردرگم هستند.

وی در ادامه افزود: از دولت در این حوزه تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر به این مشکل رسیدگی کنند و واحدهای مسکن مهر را با تمام خدمات زیربنایی و روبنایی تحویل دهند.

در ادامه نریمان با اشاره به اینکه مردم مرتب مراجعه می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر این مشکلات را حل کنیم افزود: دولت قبلی در این حوزه اتفاقات خوبی را رقم زد و بخشی از واحدهای مسکن مهر را به متقاضیان تحویل داد.

نریمان در ادامه توضیح داد: باید این نکته را متذکر شوم که مسکن مهر دارای هیچ اعتبار دولتی نیست و تنها باید از آورده خود مردم و تسهیلات بانکی ساخته شود و در حال حاضر تنها یک هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی و روبنایی از محل اعتبارات خود شرکت عمران اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: بسیاری از این پروژه‌ها می‌بایست قبل ازآغاز کار دولت یازدهم به اتمام می‌رسید ولی در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ای مسکن مهر از سال 89 تا 91 باقی مانده و نباید انتظار داشت که پیمانکاران با همان اعتبارات و تسهیلات آن سال‌ها تمام کنند بلکه باید افزایش قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌ها را نیز که برابر با سال 93 و 94 است را در نظر بگیریم.

وی در ادامه یادآور شد: تمامی پرداخت ‌های مسکن مهر علی‌الحساب بود و قیمت پس از اتمام کار نهایی و مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر وزیرراه و شهرسازی و رئیس جمهور تمام تلاش خود را می‌کنیم که با سرعت این واحدها را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه افزود: ما تنها کاری که می‌توانیم بکنیم آن است که تمامی اعتبارات خدمات زیربنای و روبنایی را به مردم تحمیل نکنیم و این خدمات از آورده شرکت عمران تأمین می‌شود لازم است این نکته را یادآور کنم که تمامی آورده مردم به حساب خودشان واریز می‌شود و سودی که به این آورده‌ها تعلق می‌گیرد نیز بابت واحدهای مسکن مهر هزینه می‌شد و  ما نیز تمام صورت وضعیت این حساب‌ها را مشخص کرده‌ایم.

نریمان در ادامه خاطرنشان کرد: خرید و فروش مسکن مهر در حال حاضر آزاد است و هر معامله‌ای که انجام می‌شود باید با بانک عامل و شرکت‌های عمران شهرهای جدید هماهنگ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار