جهانگیری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

وزارت نیرو در تنگنا قرار دارد/ تحویل 12 تومان از هزینه دریافتی بابت هر کیلووات برق به سازمان هدفمندی

معاون اول رئیس جمهور گفت: قیمت تمام شده برق بدون در نظر گرفتن قیمت سوخت 80 تومان است و قیمت دریافتی وزارت نیرو از مشترکان بابت هر کلیووات 50 تومان است که از این رقم نیز 12 تومان به سازمان هدفمندی تحویل داده می‌شود و همین امر وزارت نیرو را در تنگنا قرار داده است.

وزارت نیرو در تنگنا قرار داردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم افتتاح هفت پروژه مهندسی ایرانی اظهار داشت: تجهیزات پیشرفته و پیچیده با تکنولوژی بالا در اختیار کشورهای محدودی بود که امروز در مپنا تولید می‌‌شود و این شرکت در حال حاضر در سطح بین المللی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت مپنا قادر است که در سطح بین‌المللی فعال باشد و این افتخاری برای کشور است.

جهانگیری با بیان اینکه نیروی داخلی قادر است شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کند افزود: قدرت‌های بزرگ فکر می‌کردند که تحریم‌ها کشورمان را تحت فشار قرار خواهد داد اما نیروی توانمند داخلی تحریم‌ها را به فرصتی برای استفاده از توانمندی‌های داخلی تبدیل کردند.

وی گفت: پیام مهمی که به نیروهای داخلی و خارجی منتقل کردیم این است که فرزندان جمهوری اسلامی قادرند در شرایط تحریم کارهایی که به نظر نمی‌شود را انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در این زمینه موانعی نظیر موانع مالی داخلی و بین‌المللی وجود دارد که باید مرتفع شود که با برطرف شدن این موانع شرکت‌های فعال می‌توانند به صادرکننده‌های عمده تبدیل شوند.
 
جهانگیری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه برای کمک به وزارت نیرو برای عبور از شرایط فعلی چه تصمیماتی گرفته شده است؟ گفت: وزارت نیرو بابت فروش هر کیلووات ساعت برق 50 تومان دریافت می‌کند در حالی که هزینه تمام شده هر کیلووات برق بدون در نظر گرفتن قیمت سوخت 80 تومان است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو 12 تومان از هزینه دریافتی بابت هر کیلووات برق را به سازمان هدفمندی برای پرداخت یارانه‌ها تحویل می‌دهد که این امر بر قیمت دریافتی، وزارت نیرو را در تنگنا قرار داده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای این منظور به دنبال راهکارهایی از جمله توجه به سیکل ترکیبی کردن نیروگاه‌ها هستیم افزود: در هفته گذشته در دولت آیین نامه مورد توافق وزارت نفت و نیرو و سازمان مدیریت برنامه ریزی نهایی و تصمیم گرفته شد در شورای اقتصاد مطرح شود. در این راستا تصمیم بر این شد 12 هزار میلیارد اعتبار برای طرح‌های مورد تایید وزارت نیرو در شورای اقتصاد اعتبار در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، مشترکان ، هدفمندی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار