با حضور شرکت‌های خارجی؛

دومین همایش آموزشی میترینگ نفت خام برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: شرکت‌ها و کارشناسان خارجی برای نخستین بار در دومین همایش تخصصی آموزشی سیستم‌های اندازه گیری هیدروکربن‌ها (میترینگ) حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سید پیروز موسوی با اشاره به این که در نخستین همایش سیستمهای اندازه گیری هیدروکربنها که آذرماه پارسال برگزار شد، هیچ کارشناس خارجی حضور نداشت، افزود: کارشناسان و شرکتهای خارجی در دومین همایش حضوری فعال خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی ظرفیتهای موجود در کشور در بخش سیستمهای اندازه گیری هیدروکربنها عنوان کرد و گفت: شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان متولی صادرات نفت و میعانات گازی در کشور با مشتریان بین المللی سر و کار دارد و به همین دلیل دومین همایش سیستمهای اندازه گیری هیدروکربنها را با کمک دانشگاه علم و صنعت برگزار می کند.

موسوی با اشاره به این که تاکنون در حوزه سیستمهای اندازه گیری در کشور تمرکزی وجود نداشته است، برگزاری این همایش را ضروری دانست و گفت: موضوع میترینگ در فرآیندهای عملیاتی صادرات نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی، یک بحث اساسی و زیرساختی است و تبادل نظر و بررسی آخرین دستاوردهای روز در این زمینه می تواند کمک موثری کند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که دومین همایش میترینگ فرصت مناسبی برای مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و صنایع مرتبط با این حوزه به وجود می آورد که به تبادل اندیشه و تجارب خود بپردازند، تصریح کرد: با توجه به این که ایران دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیاست برگزاری این همایش می تواند به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این اطمینان را بدهد که سیستم اندازه گیری درست و دقیق است.

وی با یادآوری استقبال بخش خصوصی، دولتی، کارشناسان، صنایع و ... از نخستین همایش سیستمهای اندازه گیری هیدروکربنها در آذرماه پارسال اظهار امیدواری کرد که این همایش بتواند نقش موثری در بهبود روندها در این حوزه ایفا کند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران درباره این که آیا سیستمهای اندازه گیری در ایران متناسب با استانداردهای روز دنیاست، تصریح کرد: از نگاه مشتریان بین المللی پایانه نفتی خارک یکی از دقیق ترین سیستمهای اندازه گیری را در دنیا دارد.

وی با بیان این که در فرایند صادرات، چند بار دستگاه ها و تجهیزات بارگیری محموله های نفتی کنترل و صحت سنجی می شود و سرانجام به تایید ما و مشتریان بین المللی می رسد، افزود: زمانی که کشتیهای نفتکش محموله خود را دریافت می کنند دوباره در مخزن کشتی آن را اندازه گیری می کنند و آن را با حجم اندازه گیری ما تطبیق می دهند و بر این اساس آنها بارها اعلام کرده اند که دقیق ترین سیستم امنیتی اندازه گیری در پایانه خارک قرار دارد.

پیروز موسوی افزود: پایانه نفتی ایران بر اساس سیستم شاخص جز پنج پایانه نفتی برتر دنیا از نظر کیفیت و کمیت محصولات است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار