45 دقیقه خانه تکانی کنید

خانه تکانی را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، افراد از انجام فشرده کارهای خانه‌تکانی خودداری کرده و سعی کنند با تقسیم‌بندی مناسب کارها، آن را در تعداد روزهای بیشتری انجام دهند.

هم‌چنین جابجایی وسایل سبک در دفعات بسیار نیز به همان میزان می‌تواند آسیب‌رسان باشد. افراد باید از بکارگیری حداکثر توان‌شان خودداری کرده و سعی کند اجسام را با استفاده از کمک دیگران بلند کنند. افراد پیش از انجام کارهای خانه‌تکانی کارها را با برنامه‌ریزی مناسب تقسیم‌بندی کرده و ابتدا یک تصور ذهنی از انجام کارها داشته و سپس اقدام به جابجایی وسایل کنند تا جابجایی وسایل را به حداقل ممکن برسانند. حداکثر زمان مناسب برای انجام کارهای خانه‌تکانی 45 دقیقه است و افراد باید سعی کنند پس از این مدت کار، حتما به همان میزان استراحت داشته باشند.

همچنین افراد باید حدود دو 45 دقیقه در صبح و دو 45 دقیقه در بعدازظهر کار انجام داده و از انجام فشرده کارها در طول روز خودداری کنند. با توجه به افزایش دو برابری وزن فرش هنگام شستن، افراد باید به طور جدی از بلند کردن آن به تنهایی خودداری کرده و حتما این کار را با کمک دیگران انجام دهند. افراد برای این کار از پله‌های مطمئن استفاده کرده و حتما از نفر دوم نیز برای این کار کمک بگیرند.
 
وجود نفر دوم موجب می‌شود تا علاوه بر نگه داشتن پله از پایین، از بالا رفتن افراد برای برداشتن دستمال و وسایل خودداری شود، زیرا همین بالا و پایین رفتن‌های مکرر نیز موجب زانو درد می‌شود. افراد بهتر است از همین حالا کار خانه تکانی را شروع کرده و کارها را تقسیم‌بندی کنند و از انجام فشرده کارها در روزهای پایانی اسفندماه اجتناب کنند.

سیمرغ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار