با تکیه بر توان علمی داخل؛

مپنا به یکی از تولیدکنندگان در سطح جهانی تبدیل شده است

معاون اول رییس جمهور گفت: مپنا نماد افتخار ملی و اقتصاد مقاومتی است و با تکیه بر توان علمی داخل به یکی از تولیدکنندگان در سطح بین الملل تبدیل شده است.

مپنا یکی از تولیدکنندگان در سطح جهانی تبدیل شده استبه گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛جهانگیریدر مراسم افتتاح لوکوموتیو تونلی ساخت شرکت مهندسی و صنعتی مپنا لوکوموتیو در جمع خبرنگاران با اشاره بر اینکه پیچیده‌ترین و با تکنولوژی‌ترین تجهیزاتی که در دنیا در انحصار کشورهای محدودی است، در مپنا تولید می‌شود ، افزود: تجهیزاتی که امروز در مپنا تولید می شود در کشورهای مهم صنعتی مصرف می شود.

وی افزود :فرزندان ایران اسلامی می توانند در شرایط تحریم‌ هم راهی برای سازندگی و پیشرفت پیدا کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه صنعت تولید برق در دوران هدفمندی با بیشترین آسیب مواجه شده است ادامه داد: هزینه تولید برق برای کشور به ازای هر کیلووات ساعت 80 تومان است که این میزان برق با قیمت 50 تومان به هموطنان ارائه می شود که از این 50 تومان، 12 تومان در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها ، برای پرداخت یارانه نقدی قرار داده می شود که این تفاوت قیمت سبب ایجاد تنگنا برای بخش برق می شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد : به دنبال راهکارهایی برای عبور از موانع هستیم و هفته گذشته آیین‌نامه‌ای در دولت مورد توافق وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفت و تصویب شد .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.