قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کمک ایران به یمن به معنای دخالت در امور داخلی این کشور نیست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: هر ملتی در دنیا نیاز به کمک داشته باشد قطعاً هلال احمر ایران به آن ملت کمک خواهد کرد و اتهاماتی مبنی بر دخالت در امور داخلی یمن که به ایران زده می‌شود بی پایه و اساس است.

ررررر
"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با ارتباط هوایی تهران – صنعا، اظهار داشت: ایران در چارچوب کمک‌ها و امدادهایی که مردم یمن نیاز مبرم به آن دارند، با این کشور ارتباط دارد و اعراب نیز باید کمک به مردم یمن را در دستور کار خود قرار دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود:‌ مردم یمن دیکتاتوری حاکم در این کشور را سرنگون کردند اما ساختار استعماری و دیکتاتوری در این کشور از بین نرفته است و کشورهای مسلمان باید به این کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: کشورهای عربی به جای این که به مردم یمن کمک کنند از گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و غیره حمایت می‌کنند و انواع کمک‌های مالی و تسلیحاتی را در اختیار این گروه‌ها در یمن قرار می‌دهند.

قنادباشی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف انسانی خود اقدام به ارسال کمک‌هایی از طریق هوایی برای مردم یمن کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: هر ملتی در دنیا نیاز به کمک داشته باشد قطعاً هلال احمر خود به آن ملت کمک خواهد کرد و اتهاماتی مبنی بر دخالت در امور داخلی یمن که به ایران زده می‌شود بی پایه و اساس است.

وی ادامه داد: دیکتاتور سابق یمن نیز اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کرد اما هیچ گاه سندی مبنی بر دخالت ایران در یمن ارائه نکرد و اظهارات برخی مبنی بر دخالت ایران در یمن فرافکنی است.

قنادباشی اظهار داشت: آنچه در صنعا می‌گذرد یک فرایند دموکراتیک است هرچند که هنوز به ایجاد یک حکومت منتهی نشده است، انصارالله به صورت جمعی در یمن عمل می‌کند و نقش مهمی در امنیت این کشور دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها هنوز منصور هادی را رئیس جمهور می‌دانند در حالی که مردم یمن وی را به عنوان رئیس جمهور این کشور قبول ندارند و وی را منصوب شده توسط دیکتاتور سابق می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار