از سوی انتشارات سوره مهر؛

خرده خاطرات اضافی و 200 یادداشت طنز رضا ساكی منتشر می شود

ساكی از آماده چاپ بودن دو مجموعه طنز تازه‌اش توسط انتشارات سوره مهر خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا ساکی  نویسنده، روزنامه نگار و طنزپرداز كشورمان با بیان این كه كتاب «باقی بقایتان» گزیده ای از طنزهای ژورنالیستی اوست كه در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، اظهار كرد: طی 2 سال و نیم فعالیت در خبرگزاری ایسنا، هر روز یك یادداشت طنز از من در این خبرگزاری منتشر می شد. پس از گزینش این طنزها، در پایان حدود 200 یادداشت طنز كه قابلیت انتشار در یك كتاب را داشته اند گزینش كردم. این یادداشت ها محدود به زمان و شخص خاصی نبودند و مخاطب می تواند در هر زمانی آن ها را بخواند.

وی ادامه داد: طنزهای مجموعه «باقی بقایتان» را بدون ویرایش  و همان طور كه در خبرگزاری ایسنا منتشر شده بود، تحویل ناشر دادم؛ چرا كه می خواستم در بعد پژوهشی نیز این طنزها یادآور و نشان دهنده برهه تاریخی خاص از طنز ژورنالیستی باشد.

ساكی همچنین به مجموعه داستان تازه اش با عنوان «خرده خاطرات اضافی» اشاره كرد و گفت: این مجموعه داستان نیز شامل 22 داستان می شود كه در نشریات مختلف همچون چلچراغ، سه نقطه، خط خطی، مشرقیه و ویژه نامه های نوروزی برخی از روزنامه ها منتشر شده بودند. 

این طنزنویس با اشاره به این كه در طنزهای ژورنالیستی اش تلاش داشته تا كمتر به اشخاص بپردازد و بر روی رفتارها و موضوعات اجتماعی و سیاسی كلی تمركز كند، عنوان كرد: حجم زیادی از طنز ما در دوران ملی شدن صنعت نفت به این دلیل دیگر كاربرد ندارد كه درباره اشخاص نوشته شده بود و من تلاش كردم تا در طنزهایم به گونه ای بنویسم كه در دوران های مختلف خواندنی و قابل استفاده باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار