پشت پرده طرح اخبار "اطمینان دهی آمریکا به عربستان در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران" چیست؟

به نظر می‌رسد این مهار دوجانبه را آمریکا باز هم در دستور کار خود قرار داده تا با ایجاد فضای دشمنی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران بتواند سلاح‌های خود را به فروش برساند و از طرفی دیگر نگذارند ایران نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر اطمینان دادن "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان در رابطه با توافق هسته‌ای ایران اظهار داشت: دکترین برژینسکی در عصر حاضر بر اساس ایجاد یک دشمن فرضی برای ایران و مهار آن، سیاست‌هایی را تدوین کردند.

وی ادامه داد: از زمان ترومن این سیاست در منطقه شکل گرفت و در قبل از انقلاب نیز شاهد بودیم که شاه و عربستان با این که هر دو در اردوگاه غرب قرار داشتند اما در تقابل با یکدیگر بودند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب شاهد تقابل ایران و عراق بودیم که با شوراندن صدام علیه ایران در تلاش مهار دوجانبه این دو کشور در منطقه بودند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: چیزی که اکنون امریکایی‌ها می‌خواهند آن را به رژیم صهیونیستی اطمینان دهند، این است که ایران قدرت بلامنازع منطقه، نمی‌تواند باشد تا معادلات منطقه و امنیت رژیم صهیونیستی را در خطر قرار دهد.

وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد این مهار دوجانبه را آمریکا باز هم در دستور کار خود قرار داده تا با ایجاد فضای دشمنی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران بتواند سلاح‌های خود را به فروش برساند و از طرفی دیگر نگذارند ایران نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد.
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: هدف اصلی آن‌ها در چنین فضایی مهار ایران و عربستان است تا آمریکا بتواند هژمونی خود را در منطقه توسعه دهد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار