واکنش نظام پزشکی به ساخت سریال اتاق عمل

رییس سازمان نظام پزشکی گفت: منصب پزشکی باید مورد تکریم قرار گیرد و حفظ جایگاه آن به اعتماد مردم کمک زیادی می‌کند. نظام پزشکی در جریان فیلم‌نامه طنز اتاق عمل نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سریال مهران مدیری؛ تصویربرداری مجموعه‌ی «اتاق عمل» از سر گرفته شده و یادآوری کرده است، «تصمیم‌گیری درخصوص شبکه و زمان پخش این سریال، با نظر معاونت سیما انجام می‌شود.»

سریال طنز «اتاق عمل» در 90 قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی در حال ساخت است.

ورود طنز به حیطه پزشکی، به توریسم درمانی لطمه می‌زند

دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جایگاه اطبا در حوزه آموزه‌های دینی هم بسیار مطرح شده در خصوص علم الادیان و علم الابدان بسیار تأکید شده و اطبا از قدیم الایام به عنوان حکیم از جایگاه بسیار ممتازی در جامعه برخورداربوده‌اند. آنچه مهم است مراقبت‌ از این جایگاه و جلوگیری از ایجاد لطمه به این جایگاه ویژه در میان مردم است. 

وی ادامه داد: تلاش همه رسانه‌های کشور باید تقویت تکریم جامعه پزشکی باشد تا ارتباط بین بیمار و پزشک تحکیم شود حوزه طنز هر چند بسیار وزین و فاخر است ولی ورود آن به بعضی بخش‌ها مثل منصب پزشکی ممکن است پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی در سطح جامعه داشته باشد و باید بسیار هوشمندانه و با نگاه دقیق علمی و جامعه شناسانه به آن پرداخته شود. 

دکتر زالی گفت: جامعه پزشکی طی نامه‌ایی که به دکتر پور محمدی نوشته اعلام کردیم با توجه به اینکه آقای مدیری از کارگردانان ارزنده در عرصه طنز کشور هستند، اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم در نظام پزشکی به گونه‌ایی با هنرمندان همکاری کنیم تا با زبان طنز آسیبی به جایگاه جامعه پزشکی وارد نشود چرا که این حوزه بسیار حساس است بنابراین استفاده از طنز فاخر می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: نگرانی ما این است که بیان بعضی مطالب در قالب طنز مشکلاتی را در سطح جامعه‌ ایجاد کند. امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که تکریم جامعه پزشکی حفظ شود و این موضوع تنها به لحاظ صنفی نبوده و بیشتر ایجاد اعتماد بیشتر بین بیمار و پزشک مطرح است. از صاحبنظران جامعه پزشکی، گروه پزشکی، سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی که همگی با نگاه دلسوزانه می‌توانیم مشاوره کنیم. ولی نباید یک برنامه طنز به جایگاه پزشکان و بویژه جراحان که کار بسیار پر مخاطره‌ای را عهده دار هستند، آسیب وارد کند. 

وی خاطر نشان کرد: اهمیت مراقبت از ورود برنامه‌های طنز در حیطه پزشکی بحث توریسم‌ درمانی است ما در حال رقابت فشرده منطقی بسر می‌بریم و نباید برنامه‌های طنز در این حوزه آسیبی به توریسم درمانی وارد کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار