لاریجانی در نطق‌ پیش از دستور:

مقایسه نگرانی نمایندگان با رفتار خصمانه "نتانیاهو" قیاس مع الفارق است/ تقاضای مذاکره با ایران از سوی آمریکا/ اقدام نظامی علیه ایران، اسرائیل را ویلچرنشین می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای اخیر پیرامون مسئله هسته‌ای ایران برخی شعبده‌بازی‌های سیاسی در صحنه بین‌المللی رخ داده است که لازم است بدان توجه شود.

شعبده‌بازی سیاسی بین‌المللی درباره پرونده هسته‌ای ایران/هراس اصلی رژیم صهیونیستی نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه استبه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۳ اسفندماه) در نطق پیش از دستور خود، در واکنش به اظهارات اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در روزهای اخیر پیرامون مسئله هسته‌ای ایران برخی شعبده بازی‌های سیاسی در صحنه بین‌المللی رخ داده است که لازم است بدان توجه شود.  
 
وی افزود: سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در "ایپک" و کنگره که با تبلیغات و اظهارنظرهای رسانه‌ای زیادی همراه بود. صحنه‌های این ماجرا در کنگره آمریکا با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندنکته را در برداشت.

**شوی سیاسی نتانیاهو در کنگره آمریکا 

لاریجانی تصریح کرد: اولا کل این ماجرا به صورت یک "شوی سیاسی" در کنگره اجرا شد که نشانگر استخدام کنگره کشور بزرگ که داعیه مدیریت جهانی دارد در دست یک رژیم پوشالی است. اینهمه سر و صدا و تبلیغات و اختلافات کاخ سفید با این ماجرا و حرف و نقل زیاد چه حرف مهمی در سخنان نتانیاهو بود، جز یک ساعت شعار تکراری و کف زدن نمایندگان وابسته کنگره، واقعا تعجب آور بود.  

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نکته دوم اضطرابی بود که در این رژیم دروغین به وجود آمده است، کل استدلال نتانیاهو این بود که ایران در شرایط فعلی که تحریم‌ها را تحمل می‌کند، کشور تاثیرگذار در خاورمیانه است و کشورهایی را نام می‌برد که تحت تاثیر ایران هستند و اگر توافق هسته‌ای رخ دهد، قدرت اقتصادی ایران نیز زیاد می‌شود و دیگر همه خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.  

** ایران هیچگاه دنبال امپراطوری سازی نبوده و نیست
 
وی ادامه داد: کاری به شیطنت گفتاری نتانیاهو نداریم، که ایران هیچگاه دنبال امپراطوری سازی نبوده و نیست، بلکه آرمان‌های انقلاب اسلامی ضد سلطه قدرت‌های بزرگ و ضد اسرائیل غاصب دل‌های مسلمانان را بیدار کرده است، اما همین گفتار وی عجز و نگرانی این رژیم را نشان می‌دهد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: این رژیم باید نگران باشد، چرا که در این سه دهه اخیر هر روز قدرت این رژیم کاهش یافته است، اما چنین استدلالی از این رژیم پوسیده نشان می‌دهد که مسئله نتانیاهو موضوع هسته‌ای ایران و هراس ایجاد کردن پیرامون آن نیست، هراس اصلی وی نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.  
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش نتانیاهو ایجاد ترس در کنگره آمریکا بود از این امر که اگر توافقی صورت گیرد، ایران با همین تعداد سانتریفیوژ موجود می‌تواند در آینده به سلاح هسته‌ای برسد، این امر برای رژیم پوشالی آن‌ها و منطقه خطرناک است، جالب است کسی این نگرانی را اعلام می‌کند که سالهاست بر روی بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای تکیه زده است، اما می‌گوید چون ایران بالقوه این توانمندی را دارد قبل از عمل از حالا باید علیه ایران موضع گرفت، این فضاحت صحنه زورگویی بین المللی نیست؟

لاریجانی افزود: از حرف‌های مضحک این نخست وزیر نگون بخت این بود که مکررا ایران را به دلیل حمایت از حزب الله و حماس طرفدار تروریسم معرفی می‌کرد، این حرف را رژیمی می‌زد که شهره به ترور در دنیا دارد، صد‌ها ترور در دهه‌های اخیر نظیر ترور شهید فتحی شقاقی، شهید عماد مغنیه و شهادت رهبران حماس و فتح، یاسر عرفات ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و شکنجه هزاران فلسطینی در کارنامه اوست.

وی بیان داشت: حرف‌های نخست وزیر این رژیم پوشالی مثال آن زن بدکاره‌ای است که وارد شهری ‌شد و دامن خود را بر سر کشید و وقتی از او سوال کردند چرا این گونه در شهر راه می‌روی گفت چون در این شهر یک آدم عفیف پیدا نمی‌شود.

لاریجانی اظهار داشت: تناقضی که در گفتار وی در ایپک و کنگره پیدا می‌شود عجیب است ضمن آنکه ایران را کشور قدرتمند منطقه معرفی می‌کند که باعث خطر در موجودیت اسرائیل شده است، بعد از پمپاژ این نگرانی برای رژیم خود در هر دو جا گردن کلفتی هم می‌کند و اعلام می‌کند اسرائیل حتی به تنهایی علیه ایران اقدام نظامی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه توافق‌نامه امضا شود حالا یاغی منطقه خود را خوب معرفی کرده است که اگر 1+5 که همیشه خود را نماینده جامعه جهانی معرفی می‌کند و به درستی و غلط این حرف کاری نداریم با ایران به توافق برسند اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و حاضر است به تنهایی به ایران حمله کند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: این مطلب درستی سخن امام خمینی (ره) را به خوبی روشن می‌کند که اسرائیل را غده سرطانی منطقه معرفی کرد و علاوه بر آن اسرائیل این قدر قدرت دارد که علاوه بر توافق بین‌المللی به ایران حمله کند چرا نخست وزیر این رژیم اینقدر دست پاچه به کنگره رفته و نگران قدرت ایران است.

*اگر کنگره علاقه‌مند به تحویل فرزند ناخلفش بر روی ویلچر است، اقدام نظامی کند

وی در ادامه افزود: اگر چه این سخن وی نظیر سایر سخنان دروغ این فرد، که اوباما نیز در مصاحبه خود به آن اشاره کرد بی‌ارزش‌تر از آن است که به آن توجهی شود اما اگر اسرائیل مایل است و یا کنگره آمریکا علاقه‌مند است فرزند ناخلف خود اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرند اقدام نظامی کند تا پاسخ کوبنده و همه جانبه نیروهای مسلح ایران را لمس کنند.

لاریجانی خطاب به نمایندگان بیان داشت: شما به یاد دارید اولین باری که در چند سال گذشته آمریکا تقاضای مذاکره با ایران را در مورد مسئله هسته‌ای نمود در اواخر دولت قبل بود که کشور عمان را واسطه کرده و پس از دو سه دور مذاکره ادامه آن را در دولت جدید ایران پیگیری کردند بنابراین این که زیاده سخن می‌گویند که به خاطر فشارهای تحریم را به کار مذاکره کشانده‌ایم خودشان می‌دانند دروغ می‌گویند که آن‌ها مکررا تقاضای مذاکره با ما داشتند بنابراین با این تحریم‌ها وقتی عدم تاثیر آن را مشاهده کرده‌اند برای حفظ آبروی خود، خودشان را به میز مذاکره کشاندند.

رئیس مجلس تصریح کرد: ایران هم در مذاکرات به صورت جدی و واقعی وارد شده که طرف مقابل هم معنا را درک کرده البته چارچوب‌هایی برای مذاکرات تعریف شده که عمدتا صیانت از فناوری صلح آمیز هسته‌ای است و مذاکره کنندگان در این چارچوب عمل خواهند کرد.

نماینده مردم قم گفت: ممکن است بین نمایندگان مجلس در تاکتیک‌های مذاکرات اختلاف نظرهایی باشد اما ما ملتی هستیم که ولی داریم همان گونه که صدیقه طاهره تبعیت از ولایت را برای شیعیان معنا فرمود وقتی سیاست‌های مذاکرات هسته‌ای توسط رهبری معظم مشخص گردید مادامی که این چارچوب‌ها رعایت شود مذاکره کنندگان مورد حمایت همگان خواهند بود.

وی گفت: این همگرایی توام با صلابت که از نعمات ولایت فقیه است درست در نطقه مقابل عجیب و غریب کنگره آمریکا در این شوی سیاسی اخیر است که علی رغم مغایرت روشن حضور رئیس یک رژیم پوشالی در کنگره با منافع ملی آنان فقط به خاطر رقابت‌های سیاسی دست به چنین اقدامی زدند.

**مقایسه دل مشغولی برخی از نمایندگان با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی قیاس مع الفارق است

لاریجانی بیان داشت: لذا اگر نمایندگان نگرانی در مسئله هسته ای دارند از بابت اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است البته بنده به خاطر چارچوبی که برای مذاکرات مشخص شده است نگرانی ندارم و مقایسه این دل مشغولی برخی از نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه مع الفارق است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: این که در مجلس جمهوری اسلامی نمایندگان با آزادی نظرات خود را اعلام می‌کنند این نکته برجسته نظام ماست و نباید آن را تخطئه کرد البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر باید از طرح مسائل غیرواقع پرهیز کنند و این قاعده اسلامی است و همه باید رعایت کنند.

نماینده مردم قم بیان داشت: مجموعه این قواعد نشان می‌دهد که انقلاب ما در این برهه تاریخی چه قدر نیازمند وحدت درونی و یکپارچه سیاسی است حاشیه سازی‌ها و بیان مطالبی که دستاویز بیگانگان شود و جامعه را دچار تفرقه نماید مضر به منافع ملی کشور است.

لاریجانی گفت: اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است اگر اطلاع از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند اعلام کنند.

وی اظهار داشت: این گونه مبهم حرف زدن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد مگر مملکت قانون ندارد اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاع دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.

رئیس مجلس بیان داشت: لازم می‌دانم بار دیگر از همه نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق که تلاش وافری در این ایام برای تصویب قانون بودجه سال 94 داشتند سپاسگذاری کنم و امیدوارم این بودجه برای رشد و توسعه کشور اقدامی موثر باشد. 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهادت دخت گرامی پیامبر اعظم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) را به ملت عزیز و نمایندگان مجلس تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شخصیتی که پیامبر (ص) درباره ایشان فرمودند؛ «او پاره تن من و قلب من و روح من در بدن من است و کسی او را بیازارد، مرا آزرده و کسی که مرا بیازارد، خدا را آزرده است» و به تعبیر امام صادق (ع)؛ او سیده بانوان عالم از اول تا آخر است.  
 
وی ادامه داد: یکی از پیروان اهل بیت (ع) در شهر مدینه همسرش را خدمت حضرت زهرا (س) فرستاد که بپرسد که آیا شوهرم از شیعیان شما است یا خیر؟ حضرت زهرا (س) پاسخ کلی فرمودند؛ اگر به آنچه به شما امر می‌کنیم عمل می‌کنید و از آنچه شما را برحذر می‌داریم دوری می‌کنید از شیعیان ما هستید والا هرگز.  
 
لاریجانی اضافه کرد: آن شخص پس از شنیدن پاسخ کلی مضطرب شد و با توجه به ضعف‌ها و سستی‌های خود گفت که وای بر من که همیشه در آتش جهنم خواهم بود، همسرش نگرانی و زاری او را با سخنان مطرح شده خدمت حضرت زهرا (س) بازگو کرد، حضرت فرمودند؛ از من به همسرت بگو چنین نیست که او قضاوت کرده است، شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشتند و همه دوستان، دوستان ما و دشمنان ،دشمنان ما همه در بهشت خواهند بود، آری کسی که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت شده اما از اوامر ما سرپیچی می‌کند و موارد پرهیز را محترم نشمارد از شیعیان واقعی ما نخواهد بود.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حدیث هم تاثیر ولایتمداری را در سعادت واقعی انسان نشان می‌دهد و هم رکن عمل و وفای به عهد در تبعیت از ولایت اهل بیت (ع) را عیان می‌سازد که صرف دوستی زبانی و قلبی در معیار زهرای اطهر (س) برای دوستی با اهل بیت (ع) کفایت نمی‌کند، بلکه عامل بودن به اوامر آنان دوستی اهل بیت (ع) را محقق می‌سازد.  
 
وی ادامه داد: دعایی از حضرت فاطمه (س) در حق شیعیان نقل شده است که عمق عواطف ایشان به پیروان اهل بیت را نشان می‌دهد، می‌فرماید؛ الهی و سیدی بحق پیامبرانی که آن‌ها را برگزیدی و به گریه‌های حسن (ع) و حسین (ع) در فراق من، از تو می‌خواهم گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندانم را ببخشایی، امیدوارم همه ما ملت عزیز مشمول این دعای حضرت قرار گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار