استاندار تهران در جلسه توسعه فضای سبز استان مطرح کرد؛

اختصاص 10 میلیارد تومان به توسعه فضای سبز استان تهران/سال 94 به نام ارتقای توسعه فضای سبز نامگذاری شد

استاندار تهران از اختصاص 10 میلیارد تومان از محل عوارض برای توسعه فضای سبز استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه‌ توسعه فضای سبز که عصر روز گذشته (سه شنبه) در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به توسعه فضای سبز استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورودی و خروجی شهر‌ها و همچنین مرکز شهر باید از یک زیبایی خاصی برخوردار باشد و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم یک حرکت جهشی در توسعه فضای سبز که برای مردم ملموس باشد عملیاتی شود و همچنین اهداف پیش بینی شده در چشم انداز 1404 مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز شهرهای استان تهران در سال‌های گذشته 19.2 بوده که در حال حاضر به 24 متر رسیده است و امیدواریم در سال‌ آینده این مساحت را به 30 متر برسانیم.

استاندار تهران با اشاره به آغاز ایام فاطمیه و همچنین ایام نوروز که با هم مصادف شده‌اند، گفت: انتظار داریم شهرداران پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را با جدیت دنبال کنند و همچنین به نظافت شهرها تاکید ویژه شده است تا زمانیکه میهمانان وارد شهر می‌شوند، از نظافت و فضای سبز شهر بهره لازم را ببرند.

هاشمی افزود: از سال گذشته اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته بودیم که امروز مصوب شد از محل عوارض 10 میلیارد تومان دیگر برای توسعه فضای سبز اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ما سال آینده را سال ارتقای فضای سبز نامگذاری کردیم، افزود: برای ایجاد فضای سبز شهرک‌های صنعتی نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و گفتنی است برخی از شهرک‌های صنعتی فضای سبز مناسب ندارند که باید تلاش کنند به ضابطه‌ موجود نزدیک تر شوند.

استاندار تهران با اشاره به تخریب باغات کن، گفت: این تخریب‌ها و ساخت و ساز غیر مجاز در گذشته بوده اما سیاست اصلی ما برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در استان است و در این مورد چون اداره شهر به عهده شهرداری است، ما نمی‌توانیم به لحاظ قانونی ورود کنیم اما از طریق مقامات قضایی پیگیر هستیم.
 
*مدیریت آب در استان تهران/ احداث 5 پارک در شهرهای محروم استان تهران
 
 
حسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در خصوص ارزیابی مصرف‌ آب توسط شهرداران در استان تهران، گفت: شهرداران باید در خصوص فضای سبز گونه‌هایی که نیاز به مصرف کم آب دارند را در سطح استان تهران بکارند.
 
وی با بیان اینکه آب شرب در استان تهران با یک مشکل جدی مواجه شده است، تاکید کرد: بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت استفاده از آب شرب به معاون فنی و عمرانی استان تهران صادر شده است.
 
هاشمی با بیان اینکه امسال در خصوص آب مشکلی جدی در سطح استان تهران نداشته‌ایم، گفت: امیدواریم با صرفه جویی و مدیریت صحیح شهروندان، در سال 94 نیز مشکلی در خصوص کم آبی نداشته باشیم.
 
استاندار تهران  در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،در خصوص کمربند سبز استان تهران، گفت: هم اکنون 10 پارک بانوان در این استان ساخته شده است و تصمیم داریم در هر شهری یک پارک اختصاصی ویژه بانوان احداث کنیم.
 
وی ادامه داد: با تفاهم نامه‌ای که با ستاد اجرایی امام بسته شده، تصمیمی در خصوص احداث 5 پارک با امکاناتی همچون مسجد و کتابخانه در شهر‌های محروم استان تهران، گرفته شده است.
 
هاشمی افزود: تمامی هزینه‌های احداث این 5 پارک را ستاد اجرایی امام بر عهده گرفته است.
 
استاندار تهران با بیان اینکه سال 94، سال ارتقای فضای سبز نامگذاری شده است، تصریح کرد: امیدواریم شهروندان در خصوص ارتقای فضای سبز، به دولت و شهرداری کمک کرده و کاشت گیاه و درخت را همانند سال‌های گذشته از منازل خود شروع کنند.
 
وی در پایان با اشاره به تصمیم شهرداری در خصوص فراهم کردن گیاهان‌ آپارتمانی به شهروندان، افزود: در تلاش هستیم تا زیبایی را به شهرمان بازگردانیم و شاهد یک پایتخت زیبا در دنیا باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فضا ، سبز ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۲۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
توسعه فضای سبز با کدام آب؟؟؟؟
آخرین اخبار