اضافه وزن خطر سائیدگی زانو و آرتروز را 60 درصد افزایش می‌دهد

اضافه وزن و چاقی که روز به روز در حال گسترش است، خطر سائیدگی زانو و آرتروز را حدود 60 درصد افزایش داده و در افراد مبتلا موجب تشدید قابل توجه بیماری می‌شود.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از افراد جامعه به دلیل اضافه وزن دچار آسیب‌های مفصلی و عضلانی می‌شوند و درصد بالایی از آنها به دلیل آسیب به وجود آمده، دچار ناتوانی‌های گوناگون می‌شوند.

وی با اشاره به ارتباط اضافه وزن و مشکلات مفصلی به ویژه مفصل زانو، تأکید کرد: اضافه وزن و چاقی که روز به روز در حال گسترش است، خطر سائیدگی زانو و آرتروز را حدود 60 درصد افزایش داده و در افراد مبتلا موجب تشدید قابل توجه بیماری می‌شود.

آزما افزود: دو گروه از افراد بیشتر در معرض آرتروز و سائیدگی زانو هستند که گروه اول شامل افرادی است که فعالیت بدنی دارند و گروه دوم نیز شامل افرادی است که فعالیت نامناسب و شدید فیزیکی دارند.

وی خاطر نشان کرد: ساییدگی زانو یا آرتروز مفصلی زانو شامل مفاصل دیگر بدن نیز می‌شود و این عارضه از علت‌های مهم بروز بیماری‌های روماتیسمی است که می‌تواند موجب غضروف مفصلی و سائیدگی آن شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار