صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از افشای پشت پرده بدهی 4 هزار میلیاردی تا تعیین شروط بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های تعیین شروط بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و کمبود بودجه طرح تحول سلامت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایران، جام جم، مردم سالاری، وطن امروز و جوان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون افشای پشت پرده بدهی 4 هزار میلیاردی، آمار صعودی بیمه‌های تکمیلی و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاهی به آن خواهیم داشت.

روزنامه ایران:
 
افزایش آلاینده‌های محیط زیست، آلایندگی هوا، آلایندگی محیط زیست و بی توجهی برخی از شهروندان به سلامت و پاکیزگی پایتخت از مهمترین معضلات جامعه امروز است. حفظ محیط زیست و پاکیزگی شهر تهران از مهمترین وظایف شهروندان و مسئولان این شهر بزرگ است.

متاسفانه در نقاط مختلف شهر تهران با آلایندگی محیط زیست مواجه می‌شویم. مسئولان برای حفظ پاکیزگی محیط زیست اقدام به اجرای طرح‌های مختلف می‌کنند.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پاکیزگی شهر، پیام کارتن خواب‌های دیروز می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ افزایش آلایندگی محیط زیست و بی توجهی به پاکیزگی محیط زیست به ویژه مصرف دخانیات و ریختن ته سیگار‌هایی در معابر مختلف شهر تهران نه تنها آلایندگی محیط زیست را در بر دارد، بلکه وجود این ته سیگارها بیانگر ایجاد خسارت‌های وارده بر محیط زیست است و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازد.

در ادامه نیز موضوع‌های تاثیر مصرف دخانیات بر محیط زیست، حضور کارتن خواب‌ها در نقاط مختلف شهر تهران، اجرای طرح پاکیزگی شهر با حضور کارتن خواب‌ها، آثار ته سیگار‌ها بر چنار‌های خیابان ولیعصر و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع رسیدگی به پرونده اختلاس 12 میلیاردی کمیته امداد در قوه قضاییه، فرودگاه بین المللی قم مجوز احداث ندارد، تعیین شروط بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و مسمومیت 140 دانشجوی دانشگاه شیراز، می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز

*افشای پشت پرده بدهی 4 هزار میلیاردی

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افشای پشت پرده بدهی 4 هزار میلیاردی می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ بنابر تاکید وزیر سابق آموزش و پرورش، فرهنگیان تا اردیبهشت ماه سال 92 در هفته معلم پاداش خود را گرفته‌اند و حتی یک تن از فرهنگیان وجود ندارد که پاداش خود را در اردیبهشت ماه سال 92 نگرفته باشد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های وضعیت پرداخت پاداش فرهنگیان در اردیبهشت سال 92 ، واکنش وزیر سابق به مسئولان آموزش و پرورش برای مصاحبه با رسانه و مطبوعات، مقایسه رشد بودجه مصوب سال 93 و 94، اختصاص بودجه سال 93 معادل 21 هزار و 400 میلیارد تومان با 4 هزار کسری و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های کمبود بودجه طرح تحول سلامت، کمبود فضا در زندان‌ها بحرانی است و آمار صعودی بدهی بیمه‌های تکمیلی می‌پردازد.

روزنامه جوان

*تولید داخل اسیر تارهای عنکبوت بروکراسی است

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تولید داخل اسیر تار عنکبوت بروکراسی است، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ در حالیکه حمایت از تولید داخل و رونق کسب و کار مبتنی بر تولیدات دانش بنیان به گفتمان غالب این روزها‌ی عرصه دانش و فناروی کشور تبدیل شده، اخبار حاکی از این است که زنجیر نامرعی و هماهنگی از بروکراسی در داخل به نفع پورسانت و سفر خارجی هم داستان واردات شده تا تولید داخل مقهور واردات بماند.

در ادامه نیز موضوع‌های بررسی وضعیت تولیدات داخلی و واردات در ایران، لزوم حضور کارشناسان امنیتی مراجع اطلاعاتی و قضایی در واردات به ایران، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مصوب سال 89 و ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تولید داخل قربانی پورسانت و سفر خارجی، مسئولان دولتی، سهام داران بخش خصوصی و بروکراسی هماهنگ و پیچیده می‌پردازد.

روزنامه جام جم

*مدارس دولتی پشت سد واگذاری میمانند

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مدارس دولتی پشت سد واگذاری می‌مانند، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ نمایندگان مجلس با مخالفت خود با طرح پیشنهادی آموزش و پرورش که از مهر ماه سال 93 مطرح شده است، به طوریکه مدارس دولتی پشت سد واگذاری می‌مانند.

در ادامه نیز موضوع‌های واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، اعتراض معلمان، دانش آموزان و والدین آن‌ها به طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی، وضعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی در چند ماه گذشته، کمبود معلم در سیستم آموزش و پرورش و... بررسی می‌شود.

روزنامه مردم سالاری

*تیر تحول بر پیکر درمان

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تیر تحول بر پیکر درمان می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ اقدامات انجام شده در حوزه درمان، رضایت مندی بیش از 80 درصدی را به دنبال دارد. البته هنوز رضایت مندی مردم کامل نشده است، در حالیکه بیش از اجرای این طرح، بیماران به دلیل هزینه‌های سنگین سلامت زیر نظر فقر می‌رفتند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تاثیر طرح تحول نظام سلامت بر وضعیت معیشتی مردم، کاهش 25 درصدی هزینه تشخیص پاراکلینیکی و آزمایشگاهی، پوشش بیمه‌ای بیش از 8 میلیون ایرانی، پرداخت 3.6 درصد فرانشیز و زمان بستری، کاهش سهم مردم در هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی از 37 درصد قبل از طرح تحول به 4.5 درصد کنونی و... صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روزنامه ، صفحات ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار