این ماده غذایی احتمال پوکی استخوان را تا نصف کاهش می‌دهد

مصرف منظم سویا که حاوی کلسیم فراوان است، می‌تواند احتمال پوکی استخوان را تا نزدیک به نصف کاهش داده و به درمان مبتلایان به این بیماری نیز کمک کند.

پیمان عزیز محمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر چه شیر و فرآورده‌های آن تاثیر بسیار خوبی در کاهش خطر پوکی استخوان دارند، اما مواد دیگری نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در کاهش احتمال بروز این بیماری دارند.

وی تاکید کرد: مصرف منظم سویا که حاوی کلسیم فراوان است، می‌تواند احتمال پوکی استخوان را تا نزدیک به نصف کاهش داده و به درمان مبتلایان به این بیماری نیز کمک کند.

عزیز محمدی، افزود: البته تاثیر مصرف سویا در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که ورزش می‌کنند و تحرک بدنی کافی نیز دارند بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه سویا برای قلب، مغز و هورمون‌ سازی نیز مفید است، یاد آور شد: در واقع این تاثیرات بیشتر به دلیل کلسیم فراوان موجود در سویا است که موجب اثرات بسیار خوب این ماده شده است.

عزیز محمدی، خاطر نشان کرد: علاوه بر مصرف سویا، استفاده از کنجد نیز برای کاهش احتمال پوکی استخوان تا حدودی موثر و مفید است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار