جشن نیکوکاری؛

جشن نیکوکاری روز مهربانی ایرانیان در آستانه عید نوروز

این روزها که به پایان سال نزدیک می شویم چشم کودکان محروم به دستان نوازشگری است که همواره به بهانه ای ، محبت را با دیگران تقسیم می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در آستانه سال نو، قلب های شکسته تنها به عشق کسانی می تپد که آنها را فراموش نمی کنند، نگاه‌ها به مردمی است که مهر و محبت از آنها جاری است عشق به همه خوبی‌ها در وجودشان موج می زند و شادیها را تقسیم می کنند.

اگر در گوشه و کنار شهرمان کودکانی یتیم و بی سرپرست وجود دارند که مهربانی را می‌جویند در عوض کسانی هستند که دل مهربانشان تاب گریه کودکان را ندارند و بخشی از اندوخته ماهانه و یا سالانه خود را به صندوق‌های مهربانی می ریزند تا دل کودکان غمگین بهاری شود.

بذل و بخشش فقط رسم بزرگترها نیست، کودکان شهر و دیارمان هم دلشان پیش بچه های یتیم است، آنها اندوخته های اندک خود را در قلک‌ها می ریزند تا کوهی از بخشش و مهربانی بیافرینند.

استان اردبیل رتبه 4 کشوری در پرداخت زکات را به خود اختصاص داده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: امسال ۷ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شده که استان از این لحاظ رتبه ۴ کشور را به خود اختصاص داده است.

بهروز زلالی افزود: مردم اردبیل و خیران همیشه در کمک به نیازمندان و فقرا پیشتاز بوده به طوری که زکات جمع‌آوری شده در سال 93 نسبت به سال گذشته افزایش داشته و زکات جمع‌آوری شده به فقرا و نیازمندان اهدا می‌شود.

وی افزود:کمیته امداد استان با برنامه‌های انجام شده در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و خودکفایی این افراد فعالیت کرده و در 9 ماهه امسال با ایجاد 130 طرح اشتغالزایی برای 400 نفر اشتغال ایجاد کرده که این امر در نوع خود بی نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به آموزش 540 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: امسال ماموران کمیته امداد استان 36 مورد بازدید از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل داشتند تا در روند اجرایی طرح های اشتغالزایی قرار بگیرند.

زلالی بیان کرد: امسال به همت کمیته امداد بانک‌های عامل 3 هزار و 700 وام کارگشایی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل اهدا شده و با برنامه‌ریزی‌های این نهاد به 740 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد جهیزیه اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان بیش از یک هزار و 500 کار و برنامه عمرانی در سال 93 برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در اردبیل انجام شده است، گفت: در راستای اجرای طرح اکرام بیش از 2 هزار و 750 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و از خدمات رفاهی این کمیته بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد از هزینه بیمه تامین اجتماعی و خدمات اجتماعی بهره‌مند شده و بر اساس آمار کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل یک هزار و 522کودک تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از خدمات سوء تغذیه و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

جمع آوری بیش از 20 میلیارد ریال صدقه در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل افزود: امسال صدقات جمع‌آوری شده در استان اردبیل 2 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده و درصد نفوذ صندوق صدقات به خانوارها 54درصد بوده و بیش از هزار صندوق صدقه بزرگ در شهر و بین خانواده‌های اردبیلی پخش شده است.

بهروز زلالی اظهار کرد: 27 هزار و 200 نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از آموزش‌ها و خدمات مشاوره ای و روانشناسی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل بهره‌مند شده اند و این نهاد در راستای ارائه آموزش‌های متفاوت به افراد تحت پوشش کمیته امداد در کشور پیشگام بوده است.

وی با اشاره به احداث 420 واحد مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان گفت: بیش از 80درصد مسکن‌ها تحویل متقاضیان داده شده و بقیه نیز تا خرداد ماه سال آینده تحویل داده می‌شود.

زلالی با اشاره به آغاز جشن احسان و نیکوکاری با محوریت اکرام فاطمی شور و نیکوکاری از 9 اسفند ماه در استان بیان کرد: مردم نوع‌دوست به ویژه خیران استان اردبیل با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌توانند کمک اساسی به نیازمندان جامعه کرده و با این کار خیرخواهانه خود دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.