فعالیت مجدد سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با نمایش «دایی جان»

«سینماتک» موزه هنرهای معاصر تهران با تجهیز و بازسازی سالن سینما و با نمایش فیلم «دایی جان» ساخته ی ژاک تاتی و با سخنرانی مهدی هاشمی و شادمهر راستین فعالیت دوباره خود را آغازمی کند.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، واحد سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با تجهیز و بازسازی سالن سینما، روز دوشنبه 18 اسفندماه ساعت 17 با نمایش فیلم "دایی جان" ساخته ی ژاک تاتی محصول سال 1958 به مدت 115 دقیقه وبا سخنرانی مهدی هاشمی و شادمهر راستین و با حضور مسوولان فرهنگی وهنری و هنرمندان فعالیت دوباره خود را آغاز می کند و از بهار 94 به صورت مستمر و هدفمند در خدمت مخاطبین سینمایی خواهد بود.

شخصیت اصلی فیلم «دایی جان» آقای اولو است (با بازی خود تاتی) که با بارانی بلند، شلوار کوتاه، چتر همیشه در دست و پیپ همیشه بر لبش به شاخص‌ترین شمایل تاریخِ سینمای کمدی فرانسه تبدیل شد. داستان فیلم حول و حوش رابطه‌ی اولو با خانواده‌ی خواهرش می‌گذرد که تضاد فضای به شدت ماشینی خانه‌ی لوکس آن‌ها با سادگی کودکانه‌ی اولو به لحظاتی بسیار جذاب و تماشایی منجر می‌شود. «دایی جان» که محصول فرانسه است موفق شد جایزه‌ی اسکارِ بهترین فیلم خارجی سال 1958 را کسب کند. ورود برای کلیه علاقه مندان به سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برای نمایش فیلم وسخنرانی مهدی هاشمی وشادمهر راستین آزاد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار