روان و جسمی آرام بعد از ورزش داشته باشید!

تقريبا بيشتر اشخاص بعد از ورزش احساس خستگي مي‌کنند، اما اينکه چگونه اين احساس خستگي را رفع کنيم و به آرامش برسيم مقوله‌اي است که ما در ذيل به آن پرداخته‌ايم.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خرنگاران،يکي از بهترين راه‌ها براي رسيدن به آرامش به‌خصوص پس از ورزش سنگين، انجام حرکت‌هاي کششي به مدت 10 دقيقه است. اين حرکت‌ها به شل شدن و آزاد شدن ماهيچه‌هاي شما کمک مي‌کند. وقتي اين کار را به‌طور منظم انجام دهيد، بدن شما هم ديگر عادت مي‌کند که بعد از ورزش به آرامش برسد.

دوش بگيريد
دوش آب گرم يکي ديگر از روش‌هايي است که موجب مي‌شود به آرامش برسيد. آب گرم موجب آزاد شدن عضلات شما مي‌شود. حتي مي‌توانيد وان را از آب گرم و نمک پر کنيد و در آن بخوابيد. اين هم روش ديگري است که با کمک آن به آرامش برسيد.
 
به ماساژور مراجعه کنيد
ماساژ نه‌تنها بدن شما را آرام مي‌کند بلکه خلق‌وخويتان را هم بهبود مي‌بخشد. ماساژ جريان خون را بهبود مي‌بخشد و تنها نکته مهم اين است که قبل از ماساژ دوش بگيريد و پس از آن هم آب زياد بنوشيد.
 
در اتاقي تاريک دراز بکشيد
ممکن است کسل‌کننده به نظر برسد اما اين هم روش خوبي براي رسيدن به آرامش بعد از ورزش است، چرا که موجب مي‌شود خون به‌طور طبيعي در بدن گردش کند و ماهيچه‌ها مواد غذايي موردنياز خود را دريافت کنند. اگر به هر دليلي نمي‌توانيد در اتاق تاريک دراز بکشيد چشم‌بند ببنديد يا حوله‌اي روي صورتتان بيندازيد. در طول اين مدت سعي کنيد تنفس خود را منظم کنيد.
 
به بدن خود انرژي برسانيد
پروتئين و کربوهيدرات مصرف کنيد. اگر هم اهل مواد غذايي شيرين هستيد، مي‌توانيد نوشيدني شيرين مانند شيرکاکائو بنوشيد.
 
مديتيشن انجام دهيد
مديتيشن موجب تمرکز شما و رسيدن به آرامش مي‌شود. سعي کنيد اين کار را به‌طور منظم انجام دهيد.
 
پياده‌روي کنيد
پياده‌روي کوتاه کنيد تا ماهيچه‌هايتان به آرامش برسند. 20 دقيقه پياده‌روي کافي است تا کالري بيشتري بسوزانيد و از شر اسيدلاکتيک‌هاي اضافه در ماهيچه‌هايتان خلاص شويد.
 
برترین ها
برچسب ها: دوش ، سلامت ، خلق و خو ، انرژی ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.