مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

800هزار نفر در بندرعباس در معرض تنش آبی/ نشست 8 متری زمین در دشت میناب

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب هرمزگان گفت: 800 هزار نفر در هرمزگان با تنش آبی روبرو هستند که در صورت نبود بارندگی احتمال جیره بندی در این استان قوت می‌گیرد.

800هزار نفر در بندرعباس در معرض تنش آبی/ نشست 8 متری زمین در دشت مینابخادمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: تامین آب بندرعباس آسیب پذیر است و اگر بارندگی رخ  ندهد و با وجود آنکه جیره بندی خط قرمز ما مجبور به نوبتی کردن آب در بخش‌های مختلف این استان خواهیم شد.

خادمی با اشاره به اینکه این استان 16سال با بحران خشکسالی روبروست ادامه داد: خشکسالی خسارت سنگینی به منابع سطحی استان وارد کرده که در عدد  و رقم نمی‌گنجد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان،‌ادامه داد:از 168 حلقه چاهی که آب شرب شهرهای استان را تامین می‌کرد58 حلقه خشک و 68 حلقه از حیظ التقاع خارج شده است و در حال حاضر 43 حلقه چاه آب شرب شهرهای استان را تامین می‌کند که با کاهش بارندگی‌ها روز به روز با افت شدید روبروست.

وی درخصوص افت آب چاه‌ها نیز گفت: در حال حاضر در برخی مناطق سطح آب چاه‌ها به شدت افت داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان اظهارداشت: نشست زمین در دشت میناب به علت افت سطح آب چاه‌ها به 8 متر رسیده است و کاملا مشهود است.

خادمی در ادامه به تنش آبی 12شهر استان اشاره کرد و گفت: مجموعه آب و فاضلاب با توجه به تجربه قبل محور اقدام برای مقابله با این بحران مدنظر دارد.

خادمی اظهار داشت: تقریبا 800هزار نفر در شهرهایی که در تنش آبی قرار دارند زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آب ، جیره‌بندی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۰:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
دولتمردان عزیز :
مشکل کم آبی جدی است :
1- باید طرح انتقال آب دریای خزر و خیلج فارس را شروع کنید .
2- باید زیر ساخت های کارخانه تولید صفر تا صد تاسیسات آب شیرین را از همین حالا که دیر هم شده باید تولید و تکنولوژی آن را وارد ایران کنید .
3- نگذارید بهران تا گلو برسد و بعد به فکر این دو مورد که گفتم بیفتید .
همین دو مورد فوق را اگر نهادینه کنید هیچ مشکلی برای کشاورزی صنعت و مصرف نخواهیم داشت به جای این همه کنگره ، همایش ، و..... که هزینه بر الکی است به فکر این دو مورد باشید .
آخرین اخبار