تبریز؛

منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد پیوست

تفاهم نامه الحاق منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد به امضا رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،طی این تفاهم نامه که توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد به امضا رسید، منطقه آزاد ارس برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور به فدراسیون جهانی مناطق آزاد پیوست.

محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشستی که به همراه خوان تورنت رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد با خبرنگاران اقتصادی داشت، اظهار داشت: با الحاق منطقه آزاد ارس به فدراسیون جهانی مناطق آزاد، ارس می تواند از امکانات پژوهشی و اطلاعات بروز جهان بهره مند شود كه اين امر به تبادل تجربیات و راهکارهای مفید بین منطقه آزاد ارس و سایر مناطق آزاد موفق جهان می انجامد.

وی همچنین افزود: فدراسیون جهانی مناطق آزاد، عملکرد سه هزار منطقه آزاد جهان را بر اساس قوانین و استانداردهای مطرح نظارت و بررسی می کند و برای رسیدن به آن خط، استانداردهای جهانی عضویت این سازمان در این فدراسیون بسیار مفید و مثبت خواهد بود.

خادم عرب باغی، اضافه كرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد ایران صنعتی ترین منطقه آزاد مي باشد و از جمله رویکردهاي آن، جذب سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی است، لذا حضور منطقه آزاد ارس را در عرصه های جهانی اجتناب ناپذير مي نمايد تا بتوانیم هرچه بهتر این منطقه آزاد را به سرمایه گذاران و صنعتگران کشورهای مختلف معرفی نماییم.

شایان ذکر است در این نشست خبری، خبرنگاران حوزه اقتصادی رسانه هاي گروهي، طی نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و خوان تورنت رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد کشور، به بررسی و پرسش و پاسخ در حوزه مناطق آزاد جهان و ایران پرداختند. 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.