بازار خانه لندن، بهشتی برای پولشويی است

نتايج پژوهش يک نهاد غيردولتي نشان مي دهد بازار خانه لندن، بهشتي براي پولشويي يعني پنهان نگه داشتن منشاء پول هاي غيرقانوني است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري از لندن، پژوهش گروه شفافيت بين المللي نشان مي دهد بازار خانه لندن که در اوج رونق است امروز به وسيله ايي براي پولشويي و فرار مالياتي تبديل شده است. 

اين نهاد مبارزه با فساد و رشوه خواري در گزارش خود اعلام مي کند پايتخت انگليس به مامني براي پول هاي سرقت شده در سراسر جهان تبديل شده است. آمار و ارقام پليس لندن در اين خصوص نيز اين موضوع را بيشتر تاييد مي کند.

پولشويي به هر گونه اقدام براي پنهان ساختن منشاء پول هايي گفته مي شود که به طور غير قانوني يعني از طريق فعاليت هاي مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذي، کلاهبرداري و غيره... به دست آمده باشد.

در اين حالت پول در چرخه اي از فعاليت ها و معاملات مالي و‌ با گذر از مراحلي، به اصطلاح شسته شده و به عنوان پولي قانوني جلوه داده مي شود. پولشويي پيامدهاي منفي اقتصادي و اجتماعي زيادي دارد که از جمله آنها مي توان به گسترش فساد و رشوه خواري در سطح جامعه، کاهش اعتماد به بازارهاي مالي، کاهش درآمد دولت، تقويت منابع و شبکه مالي مجرمين اشاره کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، لندن ، پولشویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار