کریمیان به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

افزایش ساعات کار سازمان مدیریت پسماند در طرح استقبال از بهار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه حجم پسماند در روزهای پایانی سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: به همین منظور این سازمان اقدام به افزایش ساعات کار مدیریت پسماند کرده است.

حسن کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای طرح استقبال از بهار اظهار کرد: تفکیک از مبدا، حمل ونقل پسماند، پردازش و دفع و همچنین نظارت ازمهمترین برنامه‌های این سازمان است.

وی درخصوص تفکیک در مبدا افزود: آموزش و فرهنگ سازی گردهمایی هدف که اجرا و وتوسعه طرح‌های آموزشی، فرهنگی و مداخلات اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت‌های آموزشی، اجتماعی سمن‌هاNGO، آموزش آموزشگران، آموزش گروه‌های هدف نظیر ائمه جماعات، مدیریت محلات و ... به روش سخنرانی و  کلاس آموزشی اجرای اقدامات فرهنگی در سراهای محله و خانه‌های 14گانه با مختوای تفکیک، تقلیل و اصلاح الگوی مصرف است.

کریمیان در خصوص اطلاع رسانی وتبلیغات، ادامه داد: طراحی بنر استقبال از بهار 94 برای خودروهای جمع آوری (ملودی)، غرفه‌ها و ایستگاه‌های بازیافت، تهیه و توزیع بروشور با موضوع استقبال از بهار 94 و همچنین اطلاع رسانی برای جلب مشارکت شهروندان در کاهش تولید، کاهش حجم و تفکیک پسماند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری در ادامه با اشاره به طرح تفکیک پسماند در مبدا ( اماکن مسکونی، تجاری و اداری) گفت: تحویل مخزن کارتن پلاست در توزیع کیسه‌های پسماند در سطح نواحی و همچنین بهسازی عوامل ثابت و متحرک مانند افزایش ساعات کار، تبلیغات محیطی و نصب بنر قیمت پیرامون غرفه‌ها، شستشو، رنگ آمیزی،‌نظافت غرف و خودروهای جمع آوری پسماند خشک، اطلاع رسانی توسط خودروها به روش نصب بنر و بغل نویسی ازمهمترین برنامه‌های این سازمان است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های مربوط به سه شنبه آخر سال و روز طبیعت، تصریح کرد: اطلاع رسانی و جمع آوری به موقع پسماند به منظور حفظ اموال و مخازن در سه شنبه آخر سال،‌رفت و روب و نظافت معابر از ضایعات، ایجاد پایگاه موقت اطلاع رسانی در بوستان‌ها در روز طبیعت و توزیع کیسه زیست تجزیه پذیر پسماند از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند است.

کریمیان با بیان اینکه حمل و نقل پسماند دارای اهمیت فراوانی است،‌گفت: اصلاح ناوگان حمل پسماند (افزایش لمی تریلرهای سه محوره)، بهبود وضعیت ایستگاه‌های میانی و بازیافت(بهسازی فضای سبز، مرمت محوطه، رنگ آمیزی جداول و جداره‌ها، بازسازی تاسیسات توزین، بازسازی اسکان‌های کارگری) پردازش و دفع(ساماندهی مرکز پردازش و دفع آرادکوه و همچنین نظارت بر فعالیت‌های مناطق در حوزه پسماند) طرح تفکیک پسماندهای خشک در کلیه راسته‌های کار و فعالیت در ایام طرح با محوریت کاهش تولید، کاهش حجم و تفکیک پسماند درمبدا، طرح تحویل پسماندهای حجیم، طرح تعویض اسباب بازی‌های مستعل در کلیه غرفه‌های بازیافت و بازدید گروهی ناظرین از وضعیت پیمانکاران خدمات شهری از برنامه‌های دیگر این سازمان است.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: کریمیان ، پسماند ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار