یک تولیدکننده مانتو مطرح کرد:

واردات وسایل جانبی مد وضعیت نامناسبی دارد

بشیری،با ابراز نگرانی از مصوبه‌های دولت برای آزاد شدن واردات گفت:متاسفانه تاامروز اقدام خاصی از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت برای بهبود وضعیت تولید صورت نگرفته و مشکلات تولید به قوت خود باقی است.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، رضوان بشیری، تولید کننده مانتو دوریتا در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر، با ابراز نگرانی از مصوبه‌های دولت برای آزاد شدن واردات از کشورهایی نظیر ترکیه در این باره گفت: متاسفانه تا امروز اقدام خاصی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بهبود وضعیت تولید صورت نگرفته و همچنان مشکلات تولید به قوت خود باقی است.

وی بیان کرد: این در حالی است که برای پیشگیری از قاچاق کالا مصوبات مختلفی برای واردات جنس ترکیه‌ای با قیمت مناسب در دست اجراست اما من فکر می‌کنم مسئولان ابتدا باید به این سوال پاسخ دهند که با این شرایط تولیدکننده داخلی چگونه امکان رقابت را خواهد داشت؟

این تولید کننده لباس افزود: تولید کننده ضعیف و همیشه تحت فشار است. از مواد اولیه گرفته تا نیروی متخصص هر کدام مشکلاتی را به دنبال دارند و و من به عنوان یک خانم کارآفرین همواره با مشکلات بی شماری رو به رو هستم که هیچ حمایتی را به دنبال نداشته است.

بشیری تاکید کرد: مشکلات بازار در سال های اخیر باعث فشار مضاعف بر بدنه تولید داخلی شده که قطعا روی کیفیت کالا تاثیر مستقیم گذاشته است.

او افزود: طراحان در بدنه تولید کشور هنوز نقش کاملی پیدا نکرده اند به همین خاطر من و اغلب تولید کنندگان تمام کار تولید را از صفر تا صد خودمان انجام می‌دهیم زیرا هزینه‌ها بسیار کمرشکن است.

این تولیدکننده دربار نحوه تعیین طرح برای تولید در بازار گفت: من مد و طراحی را بر اساس نوع فروش در بازار انتخاب می کنم در واقع جمع بندی من با ارتباط چهره به چهره مشتریان به دست می آید.البته بیشترین تمرکز ما روی عامه مردم است و من معتقدم که تولید خاص در این شرایط جوابگو نیست لذا تولید کننده ای موفق است که عمده مردم را مد نظر قرار دهد.

بشیری با اشاره به مشکلات عدیده تولید در تهیه اکسسوار عرصه مد گفت: وضعیت تهیه لوازم جانبی مد فوق العاده شرایط بدی دارد. در تهیه مواد اولیه مشکلات زیادی داریم یعنی حتی برای خرید چیز ساده ای مانند زیپ و دکمه دچار مشکل هستیم و اکسسوار فوق العاده ابتدایی وارد می شود. این در حالی است که  قدرت ریسک تجار نیز کاهش یافته است و برای واردات بسیار محتاط تر عمل می کنند به همین خاطر کیفیت کالاها کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره مد و لباس فجر تا 16 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.