کمالی در میزگرد حزب اسلامی کار:

هیچ دولتی را در عرصه اقتصادی موفق ندیدم/ باید راه درست فعالیت‌های اقتصادی را به دولت نشان بدهیم

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: در عرصه اقتصادی، هیچ دولتی را در ایران موفق ندیدم و این مسئله صرفا به دولت‌های پس از انقلاب باز نمی‌گردد و این موضوع به صد سال گذشته مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در میزگرد" اقتصاد و فرهنگ" با عزم ملی و مدیریت جهادی از نگاه اصلاح طلبی" با اشاره به این نکته که در عرصه‌ اقتصادی هیچ دولتی را در ایران موفق ندیدم، اظهار داشت: این مسئله صرفا به دولت‌های پس از انقلاب باز نمی‌گردد و این موضوع به صد سال گذشته مربوط می‌شود، با استخراج نفت در ایران سیستم اقتصادی کشور تغییر و شرایط اقتصادی افول پیدا کرد. 
 
 
وی افزود: در سال‌های دور کارخانه‌هایی بر اساس رانت نفتی شکل گرفتند و به دلیل برخورداری این صنایع از ارز حمایتی، لحظه به لحظه این کارخانه‌ها از دولت فاصله گرفتند. 
 
وی با تاکید بر اینکه هشتاد درصد واحدهای تولیدی با مشکل روبرو هستند گفت: اینکه یک دولتی اختلاس می‌کند یک بحث است و اینکه ما یک سیستم اقتصادی درست نداریم بحث دیگری است. 
 
دبیر کل حزب اسلامی  کار در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: ما همه مسائل را به موضوعات سیاسی گره می‌زنیم، همه‌ امید دولت یازدهم به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای است تا در این صورت مشکلات حل شود که من این رویکرد دولت را قبول ندارم. 
 
وی افزود: حل مسئله‌ی هسته‌ای و تعامل با دنیا لازم است اما آیا اگر مشکل تعامل ما با دنیا حل شود موضوع مشکلات مدیریتی ما نیز مرتفع خواهد شد؟ آیا ما عالم خواهیم شد؟ آیا اقتصاد رقابتی را به رسمیت خواهیم شناخت؟  
 
کمالی با تاکید بر اینکه تمامی واحدهای تولیدی کشور غرق کالاهای خارجی به خصوص از نوع چینی آن هستند اظهار داشت: ما نفت می‌فروشیم و در قبال آن تغذیه می‌کنیم، دولت احمدی نژاد هزار میلیارد دلار درآمد داشت اما با این وجود مشکلات ما همچنان پا برجاست چرا که مشکل ما، مشکل پول نیست بلکه مشکل ما، مشکل عقلی است، با این هزار میلیارد دلار می‌توان یک کشور را از نو ساخت. 
 
دبیر کل حزب اسلامی  کار افزود: ما از دولت دکتر روحانی حمایت می‌کنیم اما این حمایت کافی نیست و باید راه درست فعالیت‌های اقتصادی را به دولت نشان بدهیم. 
 
کمالی در همین باره تاکید کرد: راه حل مشکلات اقتصادی کشور بازگشت به روش‌های علمی در اقتصاد است. 
 
وی خاطر نشان کرد: در عرصه‌ اقتصادی مانع از شکل گیری رقابت می‌شویم، همان‌طور که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز چنین اقدامی را مرتکب شده‌ایم؛ اگر فرمول حل مشکلات اقتصادی تغییر پیدا نکند تا پنجاه سال دیگر هم تغییری در این حوزه شاهد نخواهیم بود و مردم روز به روز فقیرتر خواهند شد.
  
انتهای پیام/  
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار