بطحایی در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد:

ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس تا هفته آینده / پرداخت بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شود.

ارائه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس تا هفته آینده / پرداخت بخش عمده ای از مطالبات فرهنگیان تا پایان سالبه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید محمد بطحایی معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو شب گذشته (چهارشنبه) حضور داشت در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش کسری بودجه دارد، اظهار کرد: کسری بودجه آموزش و پرورش یکی از مهمترین دلایلی است که شاید ما همیشه شرمنده همکارام فرهنگی هستیم اما متاسفانه آموزش و پرورش به دلایلی که نتیجه آن  اختلال در ساختار بودجه است همیشه با کسری بودجه مواجه بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش همیشه در بودجه های سنواتی نسبت به سال گذشته افزایش نسبتا خوبی را داشته اما  مشکل اینجاست که همیشه کسری  های سال قبل وزارت خانه به سال بعد منتقل می شود.

بطحایی در خصوص پرداخت معوقات به فرهنگیان گفت: در طول سال 93 بخشی از این معوقات تعدیل شده بود اما آموزش و پرورش تا اسفندماه با حدود هزار و 800 میلیارد تومان کماکان معوقات مواجه است.
 
وی با بیان اینکه معوقات یعنی داشتن تعهداتی به نیروی انسانی و سایر بخش ها گفت: بخشی از پرداخت معوقات در این هفته انجام شده و در هفته آینده نیز بخش هایی از آن پرداخت می شود البته امیدواریم در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شود.
 
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیرامون نظام پرداخت هماهنگ که دغدغه اصلی معلمان است، افزود:همه دستگاه های اجرایی تابع قانون خدمات کشوری همانند هم حرکت می کنند اما قانون یک سری اختیارات را به دستگاه های اجرایی داده که اگر این دستگاه ها اعتباراتی داشته باشند، می توانند آن را عملیاتی کنند این در حالیست که آموزش و پرورش به دلیل آن که با کسری بودجه همیشه مواجه بوده نمی تواند بخشی از این اختیارات را اجرایی کند بنابراین یک فاصله ای بین یک همکار فرهنگی در آموزش و پرورش با یک فر هم رده در دستگاه های دیگر اتفاق می افتد که امیدواریم گشایش هایی که در بودجه سال 94 اتفاق می افتد بخشی از این فاصله ها را با استفاده از قانون خدمات کشوری جبران کنیم.
 
بطحایی در خصوص بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: قانون اعمال این ضرایب  را مشروط کرده به اینکه دستگاه های اجرایی باید ساختار نیروی انسانی خود را اصلاح کنند و از محل ساختار نیروی انسانی فوق العاده شغل را پرداخت کند که به این تربیت آموزش و پرورش توانست در سال 93 گام بزرگی را برای اصلاح ساختار نیروی انسانی بردارد که از این محل بخشی از این قانون را برای آموزگاران  از یک ماه و نیم گذشته آغاز کردیم و با استمرار ساختار نیروی انسانی به تدریج برای سایر نیروها نیز عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که لایحه رتبه بندی معلمان در چه زمانی به مجلس ارائه می شود تصریح کرد: به دلیل وجود یک بار مالی در اجرای این طرح بررسی آن مورد تردید بود که خوشبختانه این تردید برطرف شد و امیدواریم هفته آینده در برنامه های مفصلی جزئیات این طرح را اعلام کنیم.
 
معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: دولت مصمم است که در هفته آینده لایحه رتبه بندی را نهایی کرده و به مجلس بفرستد همانطور که قبلا قول داده بودیم امیدواریم تا قبل از پایان سال 93 این طرح به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، پرورش ، معوقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
واسه فرهنگیان همیشه کمبود هست ..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
ماازفرق می نالیم نه ازفقر
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۰۲:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
اگه واقعا میخواهید عمل کنید هرچه زودتر بهتر.به شرطی که واقعا همه داده شود و طوری نباشد که یک عده پارتی داشته نباشند وعده ای مظلوم واقع شوند
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۱:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
فرهنگیان این مرز بوم انتظار توجه و عنایت بیش از این را دارند. مسئولیت و وظیفه این عزیزان خطرناک و خسته کننده است و بایستی جزو کارهای سخت و زیان اور قرار گیرد.آنهایی که تعطیلات سه ماهه تابستان را علیه فرهنگیان بهانه می کنند بدانند که همان افراد اگر وارد شغل معلمی بشوند یک روز هم دوام نمی اورند
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۱:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
سلام خواسته ما رفع تبعیض است ما از فرق می نالیم نه از فقر.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
ما مطالبات و معوقات نداریم . اعتراض ما به اختلاف حقوق بین ادارات دیگر است .
Germany
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
واز مهر ماه 94 اجرایی شود؟! چرا نگفتید؟