بشار اسد: "معارضان میانه‌رو" یک توهم است/ دولت سوریه از حمایت مردمی برخوردار است

رییس جمهوری سوریه در اظهارتی گفت که نظام بین الملل که باید مشکلات را حل کنند و از استقلال کشور‌ها دفاع نمایند و از بروز جنگ جلوگیری کنند، در انجام وظایفشان شکست خورده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباریه، «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیون رسمی پرتغال گفت: نظام بین الملل که شورای امنیت و سازمان ملل نماینده آن هستند و باید مشکلات را حل کنند و از استقلال کشور‌ها دفاع نمایند و از بروز جنگ جلوگیری کنند، در انجام وظایفشان شکست خورده‌اند. 

وی افزود: «معارضان میانه رو یک توهم است و کسانی که در میدان تروریست‌ها بازی می‌کنند‌‌ همان داعش و جبهه النصره و گروههای کوچک‌تر هستند.» 

اسد در ادامه تصمیم آمریکا برای آموزش پنج هزار جنگجو را مصداقی دیگر از حمایت از تروریست‌ها خواند و گفت غربی‌ها اراده‌ای برای مبارزه با تروریسم ندارند. 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد سوریه به لطف حمایت‌های مردم توانسته است در برابر توطئه‌های کشورهای غربی و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس پیروز شود. 

اسد چهارشنبه گفت: «دولت سوریه از حمایت مردمی برخوردار است و پس از چهار سال از جنگ تحمیلی کشورهای غربی و عربی حوزه خلیج فارس ونیز کمک‌های مالی و تسلیحاتی گسترده این کشور‌ها از مخالفان مسلح در سوریه، دولت توانسته است با کمک و پشتیبانی مردم دشمنان را شکست دهد و همچنان پابرجا بماند».

بشار اسد گفت: «با گذشت چهار سال از آغاز اعتراض‌ها در سوریه، چرا جنگ همه جانبه علیه سوریه با پشتیبانی غرب و کشورهای منطقه و حمایت‌های بی‌دریغ مالی و تسلیحاتی این کشور از گروههای مسلح به شکست انجامیده است چون مردم سوریه طرفدار دولت هستند و عامل اصلی برای شکست مخالفان است». 

 اسد افزود: «کشورهای غربی ادعا می‌کنند که نظام حاکم و دیکتاتور سوریه مردمش را قتل عام می‌کند و مردم سوریه در کنار کشورهای غربی و منطقه بشار اسد را نمی‌خواهند و اگر این ادعا‌ها درست است، دولت چگونه تاکنون توانسته است در برابر مخالفان پیروز شود.» 

 اسد گفت: «با توجه به این شرایط تنها دو احتمال وجود دارد و نخست اینکه کشورهای عربی درباره تحولات داخلی سوریه دروغ می‌گویند و یا اینکه از یک سوپرمن (بشار اسد) در سوریه سخن می‌گویند». 

 اسد گفت: «من سوپر من نیستم و مانند بقیه مردم، فردی عادی هستیم و تنها با حمایت واقعی مردم سوریه چهار سال توانستم در برابر همه دشمنان ایستادگی کنم و کشور را توطئه‌ها و دسیسه‌های خارجی و داخلی حفظ کنم». 

 بشار اسد اظهار داشت مردم بزرگ‌ترین و اصلیترین حامی نظام سوریه هستند و این بدان معنا نیست که همه اقشار و اقوام سوری حامی دولت هستند و باید بپذیریم در کنار معدود مخالفان دولت، بخش اعظمی از سوری‌ها از دولت و نظام حاکم در برابر جنایت‌های گروههای تروریستی حمایت می‌کنند. 

 بشار اسد درباره اوضاع داخلی سوریه گفت: «سوریه در چهار سال گذشته کشوری ناموفق و شکست خورده نبوده است و با وجود همه مشکلات داخلی نهاد‌ها و مراکز دولتی با قدرت فعالیت می‌کنند، حقوق همه کارکنان دولت حتی کسانی که در مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش هستند به موقع پرداخت می‌شود و کشور همچنان فعال و پابرجاست». 

 وی تصریح کرد مردم سوریه به ادامه حمایت از دولت، مبارزه قاطع با تروریسم، نابودی کامل آنان و آزادی همه مناطق از اشغال گروههایی تروریستی تکفیری مصمم هستند. 

 بشار اسد اظهار داشت با وجود اینکه مردم سوریه پس از چهار سال از حملات وحشیانه تروریست‌های مسلح با مشکلات زیادی در بخش‌های مختلف انسانی، اقتصادی و غیر ه مواجه هستند اما هرگز از تصمیم خود برای مبارزه با تروریست‌ها و پاکسازی کشور از حضور آنان عقب نشینی نکرده‌اند. 

 رئیس جمهور سوریه گفت گزارش‌هایی که برخی رسانه‌های غربی درباره شمار قربانیان جنگ در سوریه (بیش از ۲۰۰ هزار نفر) مطرح می‌کنند نادرست و اغراق آمیز است. 

بشار اسد اظهار داشت تظاهراتی که در روز‌ها و ماههای اول اعتراض‌ها (از اواسط مارس سال ۲۰۱۱) در برخی از شهر‌ها و شهرک‌ها برگزار شد، هرگز مسالمت آمیز نبود و معترضین در آن زمان با ماموران امنیتی و پلیس سوریه درگیرشدند و برخی از آنان را کشتند. 

 وی از همه رهبران و مسئولان کشورهای غربی خواست حقایق را درباره مسایل داخلی سوریه برای افکار عمومی بیان کنند و دولت سوریه از‌‌ همان ابتدا این واقعیت را اعلام کرد اعتراض‌ها و خشونت‌ها در سوریه با حضور تروریست‌های مسلح همراه بود و آنان از‌‌ همان ابتدا مردم، نیروهای امنیتی و دولت را هدف قرار دادند. 

بشار اسد در این گفتگوی تلویزیونی بار دیگر کشور‌ها غربی را به حمایت از گروههای تروریستی در سوریه متهم و تاکید کرد تروریست‌های تکفیری در سوریه که با ارتش و مردم این کشور مبارزه می‌کنند از حمایت مالی و نظامی گسترده کشورهای منطقه از عربستان سعودی، قطر و ترکیه برخوردار هستند. 

 اسد درخصوص موضع دولت فرانسه در قبال بحران سوریه گفت تامین منافع مالی مسئولان فرانسه را وادار کرده است تا برخی ارزش‌های انسانی مانند ازادی، برادری، دموکراسی و برخی مسایل دیگر را به نفت و دلار ترجیح دهند. 
 
وی خاطر نشان کرد فرانسه فقط برای حفظ روابط خود با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تامین منافع مالی خود، از گروههای مسلح در سوریه برای سرنگونی نظام حاکم حمایت می‌کند. 

 بشار اسد درباره سفر اخیر جمعی از اعضای جمعیت ملی فرانسه به دمشق که با جنجال‌های زیادی در داخل این کشور همراه شد، گفت سفر هیئت فرانسوی به سوریه غیر منتظره و اتفاقی نبود و این اولین هیئت فرانسوی نبود که به سوریه سفر کرد و در چهار سال گذشته بار‌ها هیئت‌های زیادی از مقامات دولتی و غیر دولتی کشورهای مختلف برای بررسی تحولات سوری وارد دمشق شده‌اند. 

 وی اظهار داشت تاکنون هیئت‌های زیادی از فعالان سیاسی، می‌انجی گران بین المللی و نیز برخی مسئولان کشورهای خارجی به منظور گفتگو با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده‌اند. 

 رئیس جمهور سوریه درباره راهکار پیشنهادی دمشق برای پایان دادن به مناقشه طولانیمدت این کشور گفت راه حل سیاسی بهترین گزینه برای حل بحران سوریه است اما آنچه که در کنفرانس ژنو برای حل سیاسی بحران سوریه ارایه شد راهبرد ایده الی نبود که ما انتظار آن را داشتیم. 

 وی گفت: «دمشق هیچ دخالتی در انتخاب اعضای هیئت مخالفان سوری در کنفرانس ژنو نداشت و این هیئت از جانب کشورهای غربی، ترکیه، عربستان و قطر گزینش شدند و در واقع نمی‌تواند آنان را مخالفان داخلی سوریه نامید.» 

 بشار اسد تصریح کرد راه حل سیاسی باید با حضور همه طرف‌های سوری برگزار شود نه افرادی که مورد قبل کشورهای غربی و عربی هستند. 

 وی درباره حضور ائتلاف به اصطلاح ملی مخالف سوریه در گفتگوهای ژنو گفت این هیئت در خارج از سوریه تشکیل شده است و در نتیجه ائتلاف غیر سوری اساسا معنایی ندارد و مردم سوریه نیز هرگز آن را قبول ندارد. 

بشار اسد درباره نشست اخیر نمایندگان دولت و برخی از معارضان سوریه در مسکو گفت: ما مسایل مشترک زیادی با برخی از مخالفان خود داریم اما نشست مسکو تنها سرآغازی برای گفتگوهای دوجانبه بود و بی‌شک حل اختلاف‌ها و رسیدن به تفاهم نهایی نیازمند زمان بیشتری است.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار