باهنر در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح کرد؛

ضرورت وحدت اصول‌گرایان برای ورود به انتخابات مجلس دهم/ اظهارات اصلاح‌طلبان تحریک کننده است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در دوره‌های گذشته انتخابات، اطلاح‌طلبان بی‌رمق بودند و حضور پررنگی در انتخابات نداشتند به همین دلیل اصول‌گرایان رقابت درون‌ جناحی می‌کردند اما در انتخابات پیش‌رو اصلاح‌طلبان حضور فعالانه‌ای دارند بنابراین وحدت و ائتلاف اصول‌گرایان ضروری است.

ضرورت وحدت اصول‌گرایان برای ورود به انتخابات مجلس دهم/ اظهارات اصلاح‌طلبان تحریک کننده است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلها باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز طی سخنانی در اجلاس سراسری این جبهه با اشاره به تعویق یک ساله‌ای که در برگزاری این اجلاس اتفاق افتاد گفت: پس از رحلت مرحوم عسگراولادی ما تقریبا دو ماه صبر کردیم تا بعد از چهلم وی برای جایگزینی‌شان در مستر دبیرکلی جبهه پیروان خط امام و رهبری شخصیتی را پیدا کنیم.  
 
وی ادامه داد: اما هرچقدر گشتیم نتوانستیم فردی که واجد شرایط و ویژگی‌های ایشان باشد را برای دبیر کلی جبهه پیدا کنیم و سرانجام نتیجه گرفتیم که به صورت جمعی مسئولیت اداره جبهه را برعهده بگیریم و دوستان، بنده را مسئول ظاهری اداره جبهه پیروان خط امام و رهبری کردند. 

با هنر با اشاره به جلساتی که در این مدت میان هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری و زیر مجموعه‌های این تشکل برگزار شده است اظهار داشت: البته برخی از تشکل‌های زیرمجموعه جبهه پیروان دارای مشکلات داخلی هستند که امیدواریم با همکاری هم این مشکلات  را برطرف سازیم.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با اشاره به دو انتخابات مهم وسرنوشت‌ساز مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال آینده تصریح کرد: کلیت استراتژی جبهه پیروان برای انتخابات پیش‌رو حرکت در مسیر جامعتین است و در سال‌های گذشته نیز این حرکت و مشی‌ء برقرار بوده است و ما تلاش کرده‌ایم تا از منحرف شدن به چپ و به راست بپرهیزیم.  
 
باهنر تأکید کرد: ما متعهد هستیم که همواره بر مشیء تبعیت از جامعتین حرکت کنیم و از استمرار در این مشی‌ء نه تنها زیان ندیده‌ایم که سود هم برده‌ایم.

دبیر کل جبهه پیروان در ادامه با اشاره به دو تفکر حاکم بر جریان اصول‌گرایی در شرایط فعلی اظهار داشت: یک طیف در جریان اصول‌گرایی معتقد است که ما باید احترام جامعتین را داشته باشیم اما کار خودمان را انجام دهیم؛ ما با آنها در چندین جلسه بحث کردیم و به آنها گفتیم که مشیء مورد نظر شما دچار انحراف می‌شود و ما به کاری که جامعتین راضی نیستند دست نمی‌زنیم تا موجبات کدورت بزرگان جامعتین را فراهم آوریم.  
 
وی ادامه داد: طیف دیگری از جریان اصول‌گرا همچون اعضای پایداری معتقدند که ما به شرط ایجاد ضلع سوم یا چهارم از جامعتین تبعیت می‌کنیم که ما به آنها می‌گوییم تبعیت از جامعتین باید بدون پیش شرط باشد.
 
باهنر تصریح کرد: البته اینکه آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان پدر معنوی پایداری‌ها در مقام ضلع سوم حرکت اصول‌گرایی قرار گیرد موضوعی است که با تبادل نظر و بحث‌های زیاد قابلیت تحقق دارد و می‌توان سازوکاری را برای آن تعیین کرد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای جریان اصول‌گرایی برای انتخابات 94 اظهار داشت: در دوره‌های گذشته انتخابات اصلاح‌طلبان بی‌رمق بودند و حضور پررنگ و خشنی در انتخابات نداشتند به همین دلیل اصول‌گراها رقابت درون گروهی می‌کردند اما در دوره بعد اصلاح طلبان به صورت فعال شرکت می‌کنند بنابراین وحدت و ائتلاف در جریان اصول‌گرایی ضروری است.  
 
وی ادامه داد: ما اصول‌گرایان از شرکت فعالانه اصلاح‌طلبان در انتخابات استقبال می‌کنیم البته این امر مشروط به این است که آنها به قانون اساسی و فرآیند انتخابات و مرجع داروی انتخابات احترام بگذارند و این شرطی نیست که ما برای اصلاح‌طلبان تعیین کرده باشیم بلکه یک شرطی است که نظام برای همه جریان‌ها گذاشته است.  
 
دبیر کل جبهه پیروان در ادامه به دو تفکر حاکم در جریان اصول‌گرایی مبنی بر ائتلاف یا عدم ائتلاف با اعضای جبهه پایداری اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل اینکه اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌رو حضور پررنگی دارند بنابراین ما باید با همه طیف‌های اصول‌گرا حتی طیف‌هایی که تندرو خطاب می‌شوند وحدت و ائتلاف کنیم.  
 
وی ادامه داد: البته به قول آیت‌الله مهدوی کنی وقتی ما از وحدت صحبت می‌کنیم منظورمان وحدت فلسفی نیست بلکه منظور ائتلاف سیاسی است. 

باهنر با بیان اینکه چشم انداز جبهه پیروان برای انتخابات مجلس دهم ائتلاف صد در صدی اصول‌گرایان است اظهار داشت: زمانی که ما به ائتلاف صد در صدی می‌اندیشیم نباید انتظار داشته باشیم که برای مثال پایداری‌ها به سمت ما بیایند و یا ما به سمت پایداری‌ها برویم بلکه باید تمام طیف‌ها و جناح‌ها از خود نرمش نشان دهند چرا که ائتلاف نیاز به تنازل دارد.
 
وی در پایان با اشاره به اختلاف افکنی‌ها و تحریک‌هایی که اصلاح‌طلبان در فرایند اجماع و ائتلاف اصول‌گرایان می‌کنند خاطر نشان کرد: در این مورد همه طیف‌ها و شخصیت‌های اصول‌گرا باید توجه داشته باشند که رقیب اصلاح‌طلب صحبت‌هایی را از روی غرض برای شکاف در جریان اصول‌گرایی انجام می‌دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار