راه در هفته‌ای که گذشت

رکوردهایی نجومی از تاخیر پرواز شرکت‌های هواپیمایی/ افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار

افزایش یافتن تلفات جانی در راه های روستایی و بالا نرفتن قیمت بلیت قطار و ... از مهم ترین عناوین خبری این هفته به شمار می رفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ این هفته بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری  شده است.


میرشفیع گفت: به دلیل ایمن نبودن و آشنا نبودن راه های روستایی میزان تلفات جانی از سوی مسافران در ایام نوروز افزایش می‌یابد بنابراین مسافران باید با حداقل سرعت تردد نمایند.


دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: از طولانی شدن زمان ارائه آیین نامه حقوق مسافران از سوی سازمان هواپیمایی کشور را یک بی‌برنامگی‌ کامل در سیستم هوایی کشوری دانست و گفت: همین موضوع زمینه‌‌ساز افزایش تأخیرات ایرلاین‌ها شده است.

مه و رطوبت 100 درصدی هوا خوزستان را فرا گرفت

رئيس پيش بينی سازمان هواشناسی خوزستان با بیان اینکه مه و رطوبت 100 درصدی هوا برخی از شهرهای خوزستان را فرا گرفته است، گفت: شادگان و ماهشهر با 100 درصد، آبادان 95 درصد،گتوند 94 درصد، شوش 91 درصد و اهواز و دزفول با 88 درصد، بيشترين ميزان رطوبت را در بين شهرهای استان به خود اختصاص داده‌اند.


معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از توزیع سوخت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت پیمایشی تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال آینده 60 دستگاه VIM در جاده‌های کشور نصب می‌شود.


معاون دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امسال به دلیل افزایش 20 درصدی قیمت بلیت در بهمن ماه، قیمت‌ها در نوروز افزایش نمی‌یابد و ما سعی کرده‌ایم نظارت مضاعفی بر تخلفات ناوگان داشته باشیم.


پنج هزار ميليارد تومان تا پايان سال جاري در بنادر سرمايه گذاري مي‌شود که اين ميزان 2 برابر سرمايه گذاري 10 سال اخير است.


مديرعامل کشتيراني والفجر از آمادگي اين شرکت جهت جابه جايي مسافران دريايي در دوره نوروز خبر داد.

قطار اهواز - تهران همچنان در ریل‌ها معطل است/ راه‌آهن: جریمه کامل تاخیرها را پرداخت می‌کنیم

سخنگوی راه آهن در پاسخ به تاخیر 13 ساعته قطار اهواز - تهران گفت: این تاخیر به دلیل بازسازی ریل‌ها بوده و از مسافران عذرخواهی کرده و جریمه کامل آن را پرداخت خواهیم کرد.


سامانی با اعلام این خبر که امیدواریم آیین نامه حقوق مسافران پیش از عید از سوی شورای عالی هواپیمایی ابلاغ شود گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مصوبه مجلس بوده و تاکنون سازمان هواپیمایی آن را ابلاغ نکرده است.


مسافران برای دریافت خسارت باید از شرکت هواپیمایی به دادگاه شکایت کنند اما باتوجه به اینکه انجام پروسه رسیدگی به شکایت می‌تواند زمان‌بر باشد مسافران از این کار خودداری می‌کنند.


سازمان هواپيمايي کشوري از تعليق 102 مجوز دفتر خدمات مسافرت هوايي در يازده ماه اخير خبر داد.


انتهای پیام/






 
برچسب ها: قطار ، بلیت ، راه ، روستا ، حمل ونقل ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار