استاندار اصفهان؛

ساخت موزه دفاع مقدس اصفهان عملیاتی می‌شود

استان اصفهان با مشکلات زیادی روبرو بوده و با وجود همه تلاش‌ها، یکی از موضوعاتی که همواره از دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد استان بوده، نبود وجود موزه دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه باغ موزه دفاع مقدس اصفهان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه  اصفهان، سردار سرلشکر رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری و دیگر اعضای هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: استان اصفهان با مشکلات زیادی روبرو بوده و با وجود همه تلاش‌ها، یکی از موضوعاتی که همواره از دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد استان بوده، نبود موزه دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 6 درصد از جمعیت کشور، 10 درصد از جمعیت شهدا و 11 درصد از آمار جانبازان کشور را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس 400 نفر از فرماندهان عالی رتبه اعزامی از اصفهان به شهادت رسیدند و در آن دوران این استان با دارا بودن 2 لشکر و چند تیپ نقش بی‌بدیلی در اداره جنگ داشته است.

استاندار اصفهان افزود: با وجود همه این افتخارات ارزشمند، قرار گرفتن استان اصفهان در بین آخرین استان‌های دارای موزه ی دفاع مقدس در شأن و جایگاه این استان و مردم شهیدپرور آن نیست.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با ایجاد هیئت امنای مربوطه، سعی کرده با مشارکت همه کسانی که موثر هستند، این موضوع را پیگیری کند.

زرگرپور با بیان اینکه در ابتدای امسال تاکید شد که برای موزه دفاع مقدس باید یک طراحی دقیق و ماندگار انجام شود، افزود: خوشبختانه در حال حاضر طراحی داینامیک موزه صورت گرفته، نقشه‌ها آماده شده و مشاور طرح نیز برای ادامه فعالیت‌ها انتخاب شده است.

وی به اعتبار مورد نیاز برای ساخت موزه اشاره و تصریح کرد: در جلسات قبل مقرر شد که 5 میلیارد تومان بودجه از سوی دولت و شهرداری اصفهان و 300 هزار یورو نیز توسط شرکت فولاد مبارکه به این امر اختصاص یابد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قسمتی از مسائل مالی این پروژه رفع شده، اظهار داشت: باید این پروژه به یک کارگاه 100 در صد فعال تبدیل شود.

در این جلسه حکم استاندار اصفهان به عنوان رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان و سایر اعضای هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس به آنان ابلاغ شد.

فراهم ساختن زمینه‌های مشارکت موثر و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرای و اعضای هیئت امنا برای احداث، حفظ و نگهدای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مشارکت، پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی برای تسریع در اجرای اقدامات مورد نیاز از جمله وظایف و ماموریت‌های عمده هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.