تبریز؛

وجود یک هزار و 800 نفر معلول در استان آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی، از وجود یک هزار و 800 نفر معلول در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ارشد زاده، در همایش دست‌های مهربان در شهرستان اهر گفت: این تعداد معلول زیر 14 سال و بالای 14 سال تا 60 سال می باشد.

وی، افزود: این افراد در 25 مرکز نگهداری شبانه روزی موجود در استان آذربایجان شرقی نگهداری می شود.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی، گفت: در مراکز نگهداری معلولان به معلولان از لحاظ تغذیه و بهداشتی رسیدگی می‌شود و عمر  بعضی از آنها تا 60 سال رسیده است.

وی، گفت: در مراکز نگهداری معلولان تفکیک جنسی نیز شده است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی، گفت: اکثر معلولیت‌ها ناشی از حوادث توسعه صنعت و حوادث جاده ای است.

وی، هزینه نگهداری معلولان را در ماه یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: یک سوم کمک ها از سوی دولت می‌پرداخت می‌شود و دو سوم کمک‌های خیران و مردم می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی، گفت: در مراکز نگهداری معلولان هیچ محدودیتی در نگهداری وجود ندارد و اگر خانواده‌ای بخواهد معلول آنها را نگهداری می‌کنیم.

ارشد زاده، گفت: از خیران و نیکوکاران انتظار داریم بیش از پیش بهزیستی استان آذربایجان شرقی را از لحاظ مادی و معنوی کمک کنند تا بهتر به معلولان ارایه خدمات شود.

در این همایش فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: امروز ارایه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم جامعه و به خصوص معلولان یکی از اولویت های مهم مسئولان است.

عابدی، افزود: در کنار دولت خیران نیز می‌توانند با کمک‌های مادی و معنوی خود در ارایه خدمات بهتر نیازمندان و به خصوص معلولان نقش بسزایی داشته باشند.

گفتنی است :در پایان از تعدادی خیران و خادمان افتخاری مرکز توانبخشی ذهنی و جسمی طهور (شهید بلبلی) تحت نظارت اداراه بهزیستی شهرستان اهر با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.