حقایقی درباره نوشیدنی‌های انرژی‌زا

سازمان غذا و دارو آمریکا (fda) استفاده همیشگی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را تایید نمی‌کند تا به عنوان رژیم غذایی مکمل غذای اصلی وجود داشته باشد چرا که کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها تعیین نشده است، برخی از این نوشیدنی‌ها به اندازه 14 بطری نوشابه کافئین دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، برای کودکان زیر 12 سال مصرف کافئین توصیه نمی‌شود و برای نوجوانان بهتر است میزان مصرف کافئین در هر روز بیش از 100mg نشود و برای بزرگسالان مقدار توصیه شده کافئین روزانه نباید بیش از 300mg باشد.

در نوشیدنی‌های انرژی‌زا مواد دیگری به جز کافئین نیز وجود دارد به طور مثال guarana . guarana نام یک گیاه در آمریکای جنوبی است که دانه‌های آن دارای 1-2 درصد کافئین است.

کافئین در مقدار کم خطری ندارد اما در مقدار زیاد باعث افزایش فشار خون افزایش ضربان قلب سردرد بی‌خوابی، تهوع و حتی باعث رعشه می‌َشود، کافئین زیاد همچنین باعث پرادرارd و در نتیجه بی‌آبی بدن می‌شود، اگر کافئین با ورزش همراه باشد عواقب سریعتر و خطرناکتر‌ خواهد بود.

شرکتهای سازنده نوشیدنی‌های انرژی‌زا ادعا می‌کنند که محصولات آنها باعث افزایش انرژی و انجام بهتر فعالیتها در ورزش می‌شود، بهترین روش برای پرانرژی بودن استفاده از غذاهای سالم  و همچنین فعالیت‌های منظم ورزش و داشتن خواب کافی است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار