نتایج هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

استقلال،مکوندی را با یک گل بدرقه کرد و به صدر جدول تکيه زد/سپاهان در گرداب انزلی گرفتار شد/ذوب آهن،سایپا را در کوره فولادشهر ذوب کرد

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه با انجام 5 دیدار پیگیری شد و در یکی از حساس ترین بازی‌ها استقلال میزبان نفت مسجد سلیمان بود که با تصاحب 3 امتیاز بازی صدر جدول را بدست آورد.

مسیر صدرنشینی از تهران – انزلی می‌گذردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امروز جمعه با انجام 5 دیدار پیگیری شد و در یکی از حساس ترین بازی‌ها استقلال میزبان نفت مسجد سلیمان بود که با تصاحب 3 امتیاز بازی صدر جدول را بدست آورد.

*پدیده 1 - 1 استقلال خوزستان

تیم فوتبال پدیده مشهد روز جمعه ساعت 14:30 در ورزشگاه ثامن ادامه مشهد پذیرای تیم فوتبال استقلال خوزستان بود.

هفته بیست و دوم لیگ برتر، ورزشگاه ثامن مشهد

داور: احمد صالحی به پراهیچ (41) غلامی (63) از پدیده اخطار داد.

پدیده:
مجتبی روشنگر، محمد نژاد مهدی، اکبر صادقی، محمد غلامی، محمدرضا ناصحی، ایگور پراهیچ، مسعود نظرزاده، محمد مهدی نظری، حسین کیانی مقدم (65 قزل گچلی)، محمد صلصالی و بهادر نسیم اف

سرمربی : علیرضا مرزبان

استقلال خوزستان:

پرویز کریمی، محمد طیبی، مجید حیدری، موسی کولی بالی، میثم دورقی( 55 باصفا)، مهدی مومنی، روح الله سیف الهی (70 چهارمحالی)، میثم مجیدی، میثم بائو، محسن بیات و سید مهدی سید صالحی

سرمربی: عبدالله ویسی

  گلها:

یک ـ صفر (پدیده): محمد غلامی پاس ارسالی مهدی نظری از میانه میدان را که پس از ایستادن روی سطح آب زمین چمن ثامن تبدیل به یک لقمه آماده شده بود، وارد دروازه استقلال‌خوزستان کرد.

1 ـ1 (استقلال‌خوزستان): مهدی مومنی با یک شوت محکم از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

حاشیه های بازی :

بین دو نیمه بازی بارش باران آغاز شد که مسوولان برگزاری با تانکر آب را تخلیه کردند و بازی با تاخیری چند دقیقه ای آغاز شد.

محمد غلامی در دقیقه 63 با دروازه بان استقلال خوزستان درگیر شد که داور به غلامی اخطار داد و مرزبان سرمربی دیده هم به داوری اعتراض کرد.

*صبای قم 1 - 0 راه‌آهن

تیم فوتبال صبای قم روز جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه یادگار امام قم به مصاف تیم فوتبال راه‌آهن  بود.

هفته بیست ودوم لیگ برتر،ورزشگاه:یادگار امام قم

داور: بیژن حیدری به
چشمی (19) از صبا کلانتری (38) علی آبادی (87) از صبا؛ عبدی (75) از راه آهناخطار داد.

صبا:

مهرداد طهماسبی، هادی شکوری، پیروز قربانی ، حسین کوشکی، محمد امین آرام طبع، روزبه چشمی، فرشید باقری، ایوب کلانتری، جلال الدین علی محمدی، جواد کاظمیان و ابولفضل ابراهیمی

سرمربی:مهدی تارتار


 راه آهن:


 ایگور ننزیچ، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، مهرداد محمدی، میلاد محمدی، رامین رضائیان، سیامک کوهنورد، بهادر عبدی ،محمد ستاری ،امین منوچهری و عباس محمد رضایی

سرمربی: فرهاد کاظمی

 گل:

1-صفر (صبا) جلال الدین علی محمدی از وسط زمین توپ را فرستاد که به جواد کاظمیان رسید و با شوت محکمی دروازه را باز کرد.


 دقایق حساس:

دقیقه 5: توپ بعد از برخورد با دو بازیکن راه آهن جلوی پای جواد کاظمیان افتاد که او هم گل زد اما داور آفساید گرفت.

دقیقه 15:ابوافضل ابراهیمی از جناح راست توپ را سانتر کرد که روی دفع ناقص ایران نژاد ایوب کلانتری صاحب توپ شد اما ضربه سر او را دروازه بان خارجی راه آهن مهار کرد.

دقیقه 32: فرشید باقری شوت از راه دور زد که گلر راه آهن باز هم توپ را دفع کرد.


دقیقه 55: در محوطه جریمه ایران نژاد روی مهاجم صبا خطا کرد که داور خطا نگرفت اما ناظر بازی این صحنه را مشکوک دانست و یادداشت کرد.

دقیقه 61: پاس خوب روزبه چشمی به جواد کاظمیان رسید که شوت او را دروازه بان راه اهن به راحتی گرفت.

دقیقه 62: امین منوچهری از پشت محوطه جریمه شوت زد که دروازه بان صبا توپ را به بیرون زد.

دقیقه 71: باز هم منوچهری پا به توپ جلو رفت اما باز هم شوت او وارد دروازه نشد.

دقیقه 75: بهادر عبدی پا به توپ جلو رفت و در حالیه که دروازه خالی بود علی محمدی از راه رسید و توپ را به بیرون زد.

دقیقه 76:اوسانی یک موقعیت تک به تک داشت اما دروازه بان راه آهن توپ را گرفت.

دقیقه 80: بهادر عبدی باز هم تک به تک شد اما مهرداد طهماسبی بار دیگر او را ناکام گذاشت.


*ملوان 1 - 0 سپاهان

انزلی‌چی‌ها روز جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف زردپوشان اصفهانی  شدند.

هفته بیست و دوم لیگ برتر، ورزشگاه تختی انزلی، تماشاگر: بیشتر از 10000 نفر

داور: محسن ترکی به آبشک (39) از ملوان اخطار داد.

ملوان بندر انزلی:

 سیدحسین حسینی، ابوالحسن جعفری، عزت اله پورغاز، پژمان نوری، مازیار زارع، محسن یوسفی، عزیز معبودی، محمدحسین کنعانی زادگان، رضا اعتمادی، فرزاد حاتمی، محمد آبشک

مربی: فیروز کریمی

سپاهان اصفهان:


 شهاب گردان، هادی عقیلی، محمدعلی احمدی، محمدرضا خلعتبری، علی کریمی، محمدحسین مرادمند، مهدی شریفی، احسان حاج صفی، لوسیانو پریرا، سعید قائدی فر، فوزیل موسی اف

مربی: حسین فرکی

  گلها:

1 ـ صفر (ملوان): فرزاد حاتمی باز هم درخشید و این بار در دقیقه 16 گل اول مسابقه را برای ملوانی ها به ثمر رساند. حاتمی ضربه اوت ارسالی از جناح چپ را که با شوت زارع و دفع ناقص گردان همراه شده بود، با ضربه سر به دروازه سپاهان دوخت.

دقایق حساس:

دقیقه 9 – سانتر بازیکنان تیم سپاهان از پشت محوطه جریمه توسط حسینی دروازه بان تیم ملوان از محوطه خطر دور شد.

دقیقه 37 – باز هم حمله بازیکنان تیم سپاهان و ضربه محکم خلعتبری درون چهارچوب ملوان که با عکس العمل زیبای سید حسین حسینی دروازه بان این تیم مهار شد. حسینی این توپ را در دو ضرب مهار کرد.


دقیقه 40 – سانتر ملوانی ها روی دروازه سپاهان موقعیت خطرناکی را برای این تیم به وجود آورد که شهاب گردان روی سر فرزاد حاتمی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 43 – بازهم ملوانی ها حمله ای را به سمت دروازه سپاهان شروع کردند که شهاب گردان با خروج از دروازه توپ را مهار کرد.

دقیقه 56 – پاس عرضی حاج صفی، پشت محوطه جریمه ملوان به خلعتبری رسید و شوت محکم وی را سیدحسین حسینی به خوبی دفع کرد.

دقیقه 58 – سانتر ارسالی از جناح راست و دخالت خلعتبری و دفع توپ توسط کنعانی، با سوت محسن ترکی هند پنالتی تشخیص داده شد اما ترکی پس از مشورت با کمکش تصمیم خود را وتو کرد.

دقیقه 64 – حرکت فرزاد حاتمی در بین مدافعان سپاهان و ضربه وی را شهاب گردان مهار کرد.

دقیقه 79 – حسین پاپی در بدو ورود به میدان، از جناح راست توپی را در محوطه جریمه ملوان سانتر کرد که ضربه آکروباتیک احسان حاج صفی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 82 –ملوانی ها حمله ای را از جناح راست تدارک دیدندو توپ را پشت محوطه جریمه به حاتمی رساندند و او هم نوری را صاحب موقعیت کرد که ضربه نوری با برخورد به مدافعان سپاهان از محوطه جریمه دور شد.

دقیقه 85 – توپ ارسالی سپاهانی ها در محوطه شش قدم ملوانی ها با دفع حسینی رو برو شد.

دقیقه 89 – دروازه بان تیم ملوان مرد محوطه جریمه این تیم در این دقایق است چرا که در این دقیقه موقعیت دیگری را از بازیکنان سپاهان مهار کرد.


حواشی:


با توجه به تماشاگران زیادی که در این بازی در استادیوم حاضر شدند، دقایقی قبل از شروع بازی، نیروی انتظامی درهای ورزشگاه را بست و اجازه نداد تماشاگران وارد ورزشگاه شوند.

*ذوب آهن 4 -  1 سایپا

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان روز جمعه ساعت 16:30 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان تیم فوتبال سایپا شد.

هفته بیست و دوم لیگ برتر ،ورزشگاه فولاد شهر

داور:اشکان خورشیدی به  ماهانی (29) از سایپا
فرشادقاسمی (79) از سایپا و مسعود حسن زاده (71) از ذوب آهن اخطار داد.

ذوب آهن:

محمد باقر صادقی، کارلوس سانتوس، هادی محمدی، مهدی مهدی پور، قاسم حدادی فر، علی حمام، مسعود حسن زاده، مهرداد قنبری، کاوه رضایی، اسماعیل فرهادی و مرتضی تبریزی

سرمربی: یحیی گل محمدی 

سایپا:

محمدرضا اخباری، وحید محمدزاده، مجید ایوبی، حامد شیری، هادی رکابی، محسن ارزانی، مهدی ترابی، روزبه شاه علیدوست، ابراهیم صادقی، مجتبی رمضانی و ماهان رحمانی

سرمربی: مجید جلالی

گل ها:
1 ـ صفر (سایپا): پاس عمقی مجتبی رمضانی از قلب دفاع ذوب به مهدی ترابی رسید و او با یک ضربه روپا و تماشایی در دقیقه 16 اولین گل بازی را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد و در آغوش هم تیمی هایش قرار گرفت.

1-1(ذوب آهن): اسماعیل فرهادی شوت زد که توپ به دست مجید ایوبی برخورد کرد و داور پنالتی گرفت.مسعود حسن زاده پشت توپ ایستاد و این پنالتی را گل کرد.

2 ـ 1 (ذوب‌آهن): پاس مرتضی تبریزی به کاوه رضایی کنترل توپ توسط این بازیکن و شوت به سمت دروازه سایپا با تکل بلند حسن زاده و رساندن توپ به دروازه حریف توام شد.

3 ـ 1 (ذوب‌آهن): نفوذ کاوه رضایی به درون محوطه جریمه سایپا با ضربه مجید ایوبی مدافع این تیم وارد دروازه خودی شد.

4 ـ 1 (ذوب‌آهن): مهدی رجب‌زاده با فرار از کمند دفاعی سایپا از سمت راست نفوذی سریع را انجام داد و مرتضی تبریزی را در موقعیتی تک به تک صاحب موقعیت کرد که تبریزی با کنترل توپ و دریبل دروازه‌بان از فاصله نزدیک، توپ را به داخل دروازه قل داد. این گل در دقیقه 86 رقم خورد.

حواشی:

ابراهیم صادقی، مجید ایوبی، حامد شیری و ماهان رحمانی قبل از شروع بازی به سمت نیمکت ذوب‌آهن رفتند و با یحیی گل محمدی خوش و بش کردند.

 در حالی که ابتدا سانتوز قصد داشت ضربه پنالتی که به سود ذوب‌آهن اعلام شده به سمت دروازه بزند مسعود حسن‌زاده از او خواست پنالتی را به او بدهد که این اتفاق انجام شد و این بازیکن از روی نقطه پنالتی گل اول تیمش را به ثمر رساند.

 در دقیقه 79 تکل خشن فرشاد قاسمی روی پای علی حمام با کارت زرد داور جریمه شد اما نیمکت ذوب‌آهن اعتقاد داشت، داور باید بازیکن حریف را اخراج می‌ کرد. این واکنش روی نیمکت منجر به اخراج مدیررسانه ای ذوبی ها از روی نیمکت شد.

* در دقیقه 82 بازیکنان سایپا اعتقاد داشتند داور باید به سود آنها یک پنالتی اعلام می‌ کرد اما اشکان خورشیدی سرنگون شدند مهاجم سایپا را پنالتی تشخیص نداد.

* در 10 دقیقه آخر بازی یحیی گل‌محمدی 2 بازیکن خط حمله اش را تعویض کرد و با آوردن رجب‌زاده و پهلوان به جای حسن زاده و فرهادی شکل تدافعی تری به تیم خود داد.

*قاسم حدادی فر هافبک طراح ذوب آهن در دقیقه 90 دچار گرفتگی نفس شد اما او که روی زمین افتاده بود بعد از لحظاتی بلند شد و به بازی ادامه داد.


*استقلال 1 - 0 نفت مسجد سلیمان

تیم فوتبال استقلال روز جمعه ساعت 17:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان بود.

استقلال در ادامه بردهای متوالی  مقابل نفت مسجد سلیمان با یک گل پیروز میدان شد و به صدر رسید.

هفته بیست و دوم لیگ برتر، ورزشگاه آزادی

داور: شاهین حاجی بابایی به امید ابراهیمی (11)
و عنایتی (60) از استقلال و حمزه حدادی (34) از نفت مسجد سلیمان اخطار داد.

ترکیب استقلال:

امیر قلعه‌نویی 11 بازیکن اصلی خود را به شرح زیر اعلام کرد:

محسن فروزان،امیر حسین صادقی، حنیف عمران زاده،میلاد فخرالدینی،یعقوب کریمی، امید ابراهیمی،خسرو حیدری،میلاد نوری،سجاد شهباززاده، آرش برهانی و رضا عنایتی

نفت مسجدسلیمان:

 گیورگی گیورگنف، سید‌جلال عبدی، سعید سالار‌زاده، حامد محمودی، محمود تیغ‌نورد، حمید بوحمدان، رضا درویشی، حمزه حدادی، دوس‌سانتوز کارلوس، الکساندر پاشنکو، کیوان امرایی
سرمربی: بهروز مکوندی

دقایق حساس:

دقیقه 3 : سانتر خسرو حیدری را حنیف عمران زاده با ضربه سر به بالای دروازه زد.

دقیقه 10 : سانتر هافبک نفت مسجد سلیمان از جناه چپ را وحید بوحمدان به اخلاف اندک به بیرون دروازه فرستاد.

دقیقه 17: اشتباه مدافعان استقلال در آفسایدگیری، دوسانتوس گلزن را در حالتی تک به تک با محسن فروزان قرار داد که دروازه بان استقلال با واکنشی فوق العاده این فرصت را از نفتی ها گرفت.

دقیقه 21: حرکت جالب میلاد نوری درون محوطه جریمه و پاس او در داخل شش قدم به عنایتی رسید و در حالی که کاپیتان استقلال در حالتی تک به تک با دروازه بان نفت قرار داشت تعلل او این موقعیت را از استقلال گرفت و مدافع نفت توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

دقیقه 22: شوت راه ذور حامد محمودی از روی ضربه ایستگاهی را محسن فروزان با یک دست از کنج دروازه به کرنر فرستاد و در کرنر هم نفتی ها نتوانستند دروازه استقلال را با خطر مواجه کنند.

دقیقه 25: امید ابراهیمی که یکی از بهترین ضربه ایستگاهی زنان استقلال به حساب می آید روی یک ضربه 30 متری کنج دروازه گیورگنف را نشانه گرفت که دروازه بان نفت ضربه شماره 6 آبی ها را به کرنر فرستاد.

دقیقه 34: با خطای مدافع نفت روی فخرالدینی استقلال در کنج محوطه جریمه صاحب فرصت از روی ضربه ایستگاهی شد که ارسال خسرو حیدری را مدافعان زردپوش دفع کردند.

دقیقه 42: نفت مسجد سلیمان می توانست از روی ضربه ایستگاهی چسبیده به خط جریمه بهترین استفاده برای گلزنی را کند که ضربه پاشنکو با اختلافی زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 43: ارسال میلاد نوری از جناح چپ را رضا عنایتی بالاتر از مدافعان نفت با ضربه سر به سمت دروازه زد که با اختلافی کمی به بیرون رفت.

دقیقه 46: اولین فرصت را در نیمه دوم نفتی ها توسط بوحمدان روی دروازه استقلال ایجاد کردند و شوت این بازیکن بعد از دخالت مدافع استقلال در کنج دروازه با دخالت محسن فروزان و با واکنشی خوب به بیرون رفت.

دقیقه 53: آرش برهانی که دقایقی پیش در تله آفساید نفتی ها گیر کرده بود این بار در فرصتی مشابه موقعیت گلزنی به دست آورد که ضربه ناقص او با برخورد به مدافعان زردپوش راهی به دروازه گیورگنف نیافت.

دقیقه 54: دوسانتوس با فرار از پشت مدافعان استقلال صاحب فرصت شد که تعلل او سبب شد مدافعان این تیم با استقرار در منطقه خود این فرصت را از مهاجم نفت بگیرند.


گل:
استقلال یک نفت م.سلیمان0 (دقیقه 62 رضا عنایتی): حملات ادامه دار استقلال روی دروازه نفت بالاخره نتیجه داد و این تیم با عنایتی به گل رسید.

دقیقه 67: ارسال کرنر نفتی ها با ضربه سر بوحمدان همراه شد که راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 81: ضربه بی اثر مهاجم نفت را بعد از برخورد با مدافع استقلال فروزان جمع کرد.

بهترین بازیکن زمین

امید ابراهیمی: هافبک دفاعی استقلال در این بازی هم یکی از بهترین نمایش های خود را ارائه داد و در غیاب جاسم کرار محروم مقابل هافبک های نفت ضمن بازی ارایه یک بازی رو به جلو و شرکت در خط دفاعی و کارهای تدافعی موفق ترین روز خود را پشت سر گذاشت.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار