امکان بازدید گردشگران از بندر آستارا فراهم می‌شود

نخستين بار گردشگران مي توانند در نوروز امسال از تاسيسات بندري آستارا ديدن کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، رسول بهرامي مدير بندر آستارا گفت :مسيري براي بازديد گردشگران تعيين خواهد شد و سپس علاقه مندان مي توانند با استفاده از يک شناور خدماتي داخل حوضچه بندر گشت زني کنند.

بهرامي گفت : بدون شک بازديد از تاسيسات بندري براي گردشگران بسيار جذاب خواهد بود.

وي گفت: بندر آستارا بندر بسيار بزرگي محسوب نمي شود اما پهلوگيري شناورهاي بزرگ در اين بندر و تخليه و بارگيري جذابيت هاي خاصي براي بازديد کنندگان به همراه خواهد داشت.

مدير بندر آستارا تاکيد کرد : بازديد گردشگران از محوطه بندر و نيز استفاده آنها از شناور خدماتي براي گشت زني در حوضچه به صورت کاملاً رايگان انجام خواهد شد.

بهرامي اظهار اميدواري کرد در نوروز شاهد استقبال گردشگران براي بازديد از تاسيسات بندري آستارا و آشنايي هر چه بيشتر آنها با مقوله گردشگري صنعتي باشيم.

وي در ادامه بر لزوم راه اندازي هر چه سريعتر شناورهاي تفريحي از طريق بندر آستارا تاکيد کرد و گفت: در صورت حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي و خريد شناورهاي تفريحي اين پتانسيل در بندر آستارا وجود دارد که در کنار فعاليت هاي تجاري، خدمات گردشگري نيز ارائه دهد.

بهرامي اظهار داشت: اميدواريم سرمايه گذاران بخش خصوصي براي خريد شناورهاي تفريحي و بکارگيري در بندر آستارا اقدام کنند.

اين مقام مسئول در استان گيلان تصريح کرد: هم اکنون افراد زيادي از کشور آذربايجان جهت درمان هاي پزشکي از مسير خشکي به تبريز،اردبيل و رشت سفر مي کنند.

وي ادامه داد: در صورت راه اندازي خط مسافربري آستارا- باکو اين افرادي که قصد درمان دارند و تعدادشان نيز بسيار زياد است ، مسير دريا را براي سفر به ايران انتخاب خواهند کرد.

بهرامي با اشاره به اينکه مدت زمان سفر به ايران از سمت باکو از طريق خشکي و دريا هر دو حدود
شش ساعت به طول مي انجامد ف اظهار داشت: سفر دريايي نياز به معطلي در گمرک و بسياري ديگر از کارهاي اداري را ندارد و سفر بسيار راحت تري محسوب مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار