در آستانه برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ولی فارغ از انتخابات صورت گرفت

اعلام موجودیت «خانه جوانان بازرگان و کارآفرین ایران»

در حالی که طیف های سنتی و سران فعلی اتاق ایران با صرف هزینه های نجومی در جدال برای تصاحب کرسی های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سر می برند، تشکل جدید «خانه جوانان بازرگان و کارآفرین ایران» اعلام موجودیت کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هیات موسس این تشکل اعلام کرده است که پس از شش سال تحقیق و بررسی و همفکری با گروهی از بازرگانان، صنعتگران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی جوان کشور و به همت مرکز تحقیق و توسعه خشکبار ایران فعالیت این مجموعه آغاز شده و هدف اصلی از شکل گیری آن ایجاد یک اتاق فکر فعال و پویا در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه های مختلف و همچنین خلق فرصت های مطلوب برای اقتصاد ایران است.

در اطلاعیه آغاز به کار «خانه جوانان بازرگان و کارآفرین ایران» آمده است، این مجموعه فارغ از انتخابات اتاق با چهار ابزار جوانگرایی، جانشین پروری، الگوسازی و فرهنگ سازی تشکیل شده و به منظور شکل گیری آن، مطالعات گسترده ای با هدف آسیب شناسی فعالیت های اقتصادی مدیران جوان کشور صورت گرفته و در همین حال مدل های موفق جهانی در این عرصه مورد ارزیابی قرار گرفته و در تلاش هستیم تا با ایجاد اعتبار و فرصت های مطلوب برای جوانان امکان تجاری سازی ایده های آنان را فراهم کنیم.

در ادامه تاکید شده است که تشکل مذکور صرفا با نگرش ابزاری به اتاق ایران، خارج از دسته بندی های موجود در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اهدافی کلان برای بهبود شرایط و محیط کسب و کار جوانان دنبال می کند و از آنجا طبق مطالعات جامع صورت گرفته بر اتاقهای جوانان بازرگان در 47 کشور توسعه یافته دنیا، لازم است تا در کشور ما نیز با شکل گیری برنامه های ضد رانت و متکی بر توانمندی و پتانسیلهای جوانان کارآفرین کشور ظرف بزرگتری برای آینده اقتصاد ایران فراهم شود.

در همین حال هیات موسس اولین شرط حضور در این تشکل را متعهد بودن در قبال کشور تعیین کرده و یاد آور شده است که این تشکل با شعار «اگر نمی توانیم آینده را برای جوانان بسازیم، بیاییم جوانان را برای آینده بسازیم»، تمرکز اولیه خود را بر حلقه مفقوده فیمابین دانشگاه و محیط کسب و کار قرار داده است. با این دیدگاه که اگر قرار است در افق سند چشم انداز 20 ساله ایران به کشور اول منطقه تبدیل شود، باید میدان را برای تربیت مدیران جوان و خلاق فراهم کرد.

به گزارش پرشین خودرو؛ در ادامه این اطلاعیه آمده است، در حال حاضر فصل جدیدی در فضای کسب و کار و اقتصاد ایران به واسطه حضور تلاشگران تازه نفس در هیئت اتاق های بازرگانی بروز و ظهور می کند، بر این باوریم که اتاق بازرگانی هدف نیست، بلکه وسیله است و می توانیم فرصت تجربه جامعه مدنی و کار تشکلی را برای جوانان کشور فراهم کنیم. به همین دلیل و با وجود رقابت های گسترده در این انتخابات نباید از ارکان توسعه جامعه غافل شد و می توان فرصت شکل گیری اقتصاد دانش بنیان، مقاوم سازی اقتصاد و اقتصاد کارآفرین را با همت جامعه جوانان فعال اقتصادی کشور و با تفکر و ساختاری بدیع و ماندگار به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار