صدها زائر وارد سامراء شدند/ سفیر آمریکا به بارگاه امام علی(ع) رفت

صدها زائر وارد شهر سامراء شدند و در عین حال سفیر آمریکا به بارگاه امام علی(ع) رفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، صدها زائر برای زیارت مرقد امامین عسکری (ع) و شرکت در مراسم ایام فاطمیه (س) وارد شهر سامراء شدند.

شماری زیادی از زائران فاطمی از ساعت های اولیه صبح امروز برای زیارت امامین عسکرین (ع) و گرامیداشت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سایه تدابیر شدید امنیتی وارد شهر سامرا شده اند.

دهها کاروان فاطمی دیگر نیز از نقاط مختلف عراق برای شرکت در مراسم سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) به سمت شهر سامرا عزیمت کرده اند.

شهر سامرا و مناطق اطراف در روزهای اخیر شاهد تدابیر شدید امنیتی برای تامین امنیت زائران است.

در عین حال، روزنامه السفیر نوشت سفیر آمریکا در عراق به بارگاه امام علی علیه السلام رفته است.

سفارت آمریکا در عراق اعلام کرد استوارت جونز سفیر این کشور در عراق ،‌ روز چهار شنبه و در سفر به نجف به بارگاه امام علی علیه السلام رفته است. السفیر با اشاره به این که این اولین دیدار یکی از مقامات آمریکائی از این بارگاه ،‌ بعد از اشغال عراق در سال دوهزار و سه محسوب می شود نوشت جونز در زمان سفر به نجف گفت دولت عراق از ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش ، برای مشارکت در عملیات نظامی که اکنون در صلاح الدین ( عملیات تکریت ) در حال اجراست درخواست کمک نکرده است . وی خاطر نشان کرد نیروهای آمریکائی در عملیات آزاد سازی منطقه البغدادی در الانبار از طریق حملات هوائی و یگانهای « تفنگدار » حضور دارند. سفیر آمریکا خاطر نشان کرد کشورش برای هماهنگی با نیروهای بسیج مردمی و سایر گروههائی که با داعش می جنگند بر نیروهای عراقی اتکاء‌دارد و این امر نتایج خوبی داشته است. وی تاکید کرد « طرفهای عراقی در عملیات تکریت تقاضای پشتیبانی هوائی و بین المللی نکرده اند. 

السفیر نوشت دراین راستا روزنامه نیویورک تایمز به نقل از برخی از کارشناسان آمریکائی نوشت مداخله نظامی ایران در عراق به ویژه در عملیات تکریت به عراقیها کمک کرده است تا ابتکار عمل را علیه داعش به دست گیرند. بنا به گفته کارشناسان آمریکائی بخش اعظمی از دستاوردهای راهبردی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در عراق «‌به خاطر ایران »‌است. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
یا سامرا
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۰۳:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
السلام علیک ایها الهادی النقی و السلام علیک یا ابا المهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
این شیاطین برای تکمیل پروزه خود مذهب علیه مذهب فعال شدهاند اگر رفتن اوبه بارگاه امام علی چه معنایی دارد
China
جواد
۱۵:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
چرا مسئولین حرم مطهر حضرت امیر اجازه حضور هر نجاستی رو در حرم حضرت میدن. مگر حرم حضرت امیر (ع) محل بازدید و گردشه که یک نجاست از اونجا بازدید کنه. عراقی مثل اینکه کاسه لیسی امریکایی ها رو دوست دارن.
آخرین اخبار