حماس: در پی تقویت روابط با ایران هستیم

مسئول روابط خارجی حماس در سخنانی گفت که این جنبش در پی تقویت روابط با ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه الحدث، "اسامه حمدان "مسئول روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی گفت که ایران بدون شک دارای تأثیر نقش در عراق و سوریه است.

اسامه حمدان مسئول روابط بین الملل حماس در خلال نشستی پیرامون آخرین تحولات فلسطین و وقائع منطقه روز گذشته در استانبول ترکیه برگزار گردید درباره تصمیم دادگاه مصر مبنی بر  درج نام حماس به عنوان گروهی تروریستی  گفت که حماس  برنامه های زیادی برای جلوگیری از درگیری با دولت مصر پس از تصمیم این کشور پیرامون درج نام این گروه جز گروه های تروریستی دارد.

وی در این نشست گفت:  این حکم قضایی که حماس را سازمانی تروریستی  توصیف کرده است، فاجعه‌ای محسوب می گردد که مربوط به دستگاه قضایی مصر است و ربطی به حماس ندارد؛ این اقدام نه به مصر کمک می کند و نه به مشکلات داخلی این کشور و نه به حل مشکلات داخلی میان مصری ها.

وی همچنین در ادامه گفت: تلاش برای صدور بحران داخلی به حل مشکلات کمکی نمی کند.

اسامه حمدان گفت: "دو طیف هستند که حماس را گروهی تروریستی توصیف می کنند : اول اسرائیل  و دوم حامیان اسرائیل و  حماس انتظار ندارد که مصر از جمله این گروه باشد؛ این تصمیم  دستگاه قضایی مصر را  به استخفاف کشاند و همگان می دانند که اسرائیل  از گذشته  حماس را  متهم به تروریست کرده است."

وی در ادامه گفت که متهم ساختن حماس  تأثیری بر آن ندارد بلکه  به عکس  سبب تقویت اعتماد ملت فلسطین به حماس خواهد شد و در گذشته نیز  هر اتهامی به هرگروه فلسطینی مبنی بر تروریستی بودن تأثیری مثبت برجای گذاشته اما این بدان معنا نیست که فلسطینی ها به حماس در انتخایات رای دهند بلکه حماس همراه  ملت زندگی و به کار روزانه خود ادامه می دهد.

وی در ادامه اعلام کرد : هیچ نظامی در تاریخ در منطقه مانند نظام شاه ایران از ثبات و پشتیبانی برخوردار نبود؛ اما زمانی که سقوط کرد هیچ کس او را قبول نکرد؛ از این رو هرکس که فکر کند که می تواند پایه های خود را با اعتماد به خارج  و دشمنان اسلام محکم کند از ثبات به دور خواهد بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که تصمیم سیاسی مصر از این مساله عبور کند و از متفکران و عقلاء دعوت کرد تا اقدام به متوقف ساختن این توهین دستگاه قضایی مصر به متهم ساختن مقاومت به تروریستی بودن کرد.

وی همچنین اعلام کرد که مقاومت برگه ای نیست که بتوان بر سر آن چانه زنی کرد.

اسامه حمدان در رابطه با رابطه این جنبش با ایران  و نقش ایران در منطقه نیز گفت: حماس تلاش کرده است تا رابطه سیاسی با تمامی کشورهای جهان عرب و اسلام  و نیز غرب و کشورهای دیگر برقرار سازد و تمامی روابط  بر دو پایه استوار است : اول  حمایت از حقوق ملت فلسطین و دوم تصمیم مستقلانه این جنبش و  نه  تصمیم بر پایه دیگران  و روابط حماس با همه کشورها از جمله ایران در این چهارچوب است.


انتهای پیام/
برچسب ها: حماس ، ایران ، شاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار