صفحات اجتماعی روزنا‌مه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از افزایش 17 برابری حاشیه نشینی تا هشدار به تخریب جنگل‌های زاگرس

در صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور به موضوع‌های ایجاد 9 بخشداری در تهران و تبادل فناوری‌های محیط زیست بین ایران و فرانسه پیگیری می‌شود.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه وطن امروز ایران، مردم سالاری، جوان و آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون هشدار به تخریب جنگل‌های زاگرس، تعویض نهال با کاغذ باطله، قطع نشدن مستمری زنان سرپرست خانوار با ازدواج مجدد و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه جوان: افزایش کمبرند‌های سبز، افزایش فضای سبز و کاشت نهاد در نقاط مختلف شهر تهران از مهمترین راه‌کارهای مقابله با آلایندگی هوای این شهر بزرگ است. در حالیکه مسئولان و شهروندان تهرانی برای داشتن شهری سالم و پاکیزه اقدام به کاشت نهال به ویژه در هفته درختکاری می‌کنند اما هنوز معضل بزرگ آلایندگی هوا رفع نشده است.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع درخت‌هایی که یک اصله می‌کاریم، هکتاری و غیر اصولی قطع می‌کنیم، می‌پردازد.

بنا بر فرمایشات و پیام مقام معظم رهبری "من گله‌ای که باید بکنم، از مجموعه مسئولان مسئله درخت و درخت‌کاری و جنگل و این چیز‌ها این است که ما اینجا دانه دانه درخت می‌کاریم اما صدتا صدتا و هزارها هزارها درخت در جایی که نباید قطع شود، بی جهت قطع می‌شود. این خیلی اشکال بزرگی است که وجود دارد".

روزنامه جوان در این باره آورده است؛ غرس و کاشت درخت به عنوان یک حرکت ارزشمند در دین اسلام و احادث منقول از پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) توصیه شده است. به گونه‌ای که حضرت رسول اکرم (ص) شکستن ناروای یک شاخه درخت را همسان با شکستن بال فرشتگان می‌داند.

در ادامه نیز موضوع‌های جایگاه حفظ و نگهداری از درختان در دین اسلام، کاشت و قطع بی رویه درختان، هفته منابع طبیعی، قطع درختان به دلیل افزایش قیمت زمین و مسکن و احداث طرح‌های عمرانی و ساختمان‌ها و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع باغ‌ها و جنگل‌هایی که پول شده و می‌شوند، می‌پردازد.

روزنامه آرمان

*افزایش 17 برابری حاشیه نشینی

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش 17 برابری حاشیه نشینی می‌پردازد.

افزایش مهاجرت پذیری استان‌های مختلف کشور در حاشیه شهر تهران، افزایش آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد. شرایط مناسب اقتصادی، مهاجرانی که به شهر تهران مهاجرت می‌کنند و گرایش آن‌ها به سکونت در حاشیه پایتخت عواقب نافرجامی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

در روزنامه آرمان آمده است؛ پدیده حاشیه نشینی در تهران متاسفانه در حال افزایش است، مهاجران به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب مجبورند به ارزان ترین مناطق پناه ببرند، در نتیجه به حاشیه‌های شهر تهران روی می‌آورند که آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های افزایش مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی، افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، افزایش فقر فرهنگی و انواع بزهکاری‌ها، افزایش 17 برابری حاشیه نشینی و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های تعویض نهال با کاغذ باطله، ایجاد 9 بخش‌داری در شهر تهران، رفع تصرف از16 هکتار زمین در قشم و عدم حضور پزشکان در بیمارستان تخلف است، می‌پردازد.

روزنامه ایران

*هشدار به تخریب جنگل‌های زاگرس

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هشدار تخریب جنگل‌های زاگرس می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ جنگل‌های زاگرس دارای تنوع زیستی است و 50 درصد منابع آبی کشور را تامین می‌کند، در حالیکه برخی فعالیت‌های انسانی مانند جاده سازی، برداشت بی رویه ازمنابع زیر زمینی و بریدن درخت‌ها، مرگ این جنگل‌ها را به دنبال دارد.

در ادامه نیز موضوع‌های برداشت بی رویه از منابع طبیعی و بریدن درخت‌ها از جنگل‌های زاگرس، فرونشت و برداشت بی رویه آب، آغاز فرونشست در استان فارس، آمار فرونشست در جنگل‌های زاگرس، جایگاه رویشگاه شش هکتاری زاگرس و تامین آب شرب برای کلان شهر‌ها، تامین آب شرب در ایران، حضور یازده استان کشور در رویشگاه‌ زاگرس، استفاده 6 درصد عشایر و 10 درصد روستا نشینان زاگرس از چوب درختان زاگرس به عنوان سوخت و ذغال و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های ادامه داشتن اختلاف بر سر تعیین دستمزد کارگران، تبادل فناوری‌های محیط زیست بین ایران و فرانسه و قطع نشدن مستمری زنان سرپرست خانوار با ازدواج مجدد، می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز

*درخواست معلولان از رئیس جمهور

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع درخواست معلولان از رئیس جمهور می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ در ده سال گذشته تا کنون هیچگاه وضعیت معلولان از نظر تامین هزینه‌های درمانی، ایاب و ذهاب، وسایل توانبخشی و کمک‌های مردمی تا این حد اسف بار نبوده است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های تخصیص 100 درصدی سبد کالا و بودجه معلولان، توزیع سالانه دو نوبت سبد پروتئین به ازای هر خانوار 200 هزار تومان، پرداخت 53 هزار تومان عیدی به معلولان، لزوم توجه به وضعیت معلولان و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز به موضوع‌های در باره تداوم طرح تحول سلامت،‌ ارائه گزارش طرح تحول در اردیبهشت ماه، تعیین وظیفه دستگاه‌ها در سال 94، اتمام طرح‌های توسعه‌ای در سال آینده، هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها،‌بهداشت محیط از اولویت‌های سال 94 تمدید مهلت ثبت نام مشمولان پایه رشد 23 درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی و نصب چراغ راهنمایی تغذیه از سال 94 می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*خونه، ویلا، عیدی امسال چند؟

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع عید و دغدغه مسافران نوروزی و قیمت خونه، ویلا در سال 94 می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ ترجیع بسیاری از مسافران نوروز، اقامت در خانه‌های استیجاری است و خانه‌هایی که در ورودی‌ شهر‌ها و پایانه‌های حمل و نقل، تابلو به دست ها تبلیغش را می‌کنند و معمول قیمت‌شان کمتر از هتل است و محدودیت هتل را هم در پذیرش ندارند.

در ادامه نیز موضوع‌های اصلی ترین علل گرایش مسافران نوروز به خانه‌های استیجاری، اعتراض هتل داران و مالکان اقامتگاه‌های قانونی و مجوز دار به وجود خانه‌های استیجاری ویژه مسافران نوروزی، شناسایی 20 هزار اقامتگاه مسافری غیر مجاز، وجود بیشترین اقامتگاه‌های مسافری غیر مجاز در مشهد و گیلان، ساماندهی و کنترل وضعیت خانه‌های استیجاری ویژه مسافران نوروزی، راه اندازی سایت‌خانه مسافر و معرفی واحد‌های اقامتی نوروز با ارائه اطلاعات قیمت، تجهیزات و موقعیت جغرافیایی و... بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار