دمپسی: هیچ نشانه‌ای از حضور مستقیم نیروهای ایرانی در درگیری‌های عراق وجود ندارد

مارتین دمپسی در هواپیما در مسیر سفر به بحرین و عراق در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در گفتگو با مقامات عراقی نگرانی خود را در ارتباط با نفوذ ایران به آنها منتقل خواهد کرد. این در حالی است که بغداد عملیات گسترده برای بازپس گیری شهر تکریت از دست داعش را آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، عراق با مشاوره ایران در حال بازپس گیری تکریت از دست داعش هستند. اما ائتلاف به رهبری آمریکا در این عملیات مشارکت ندارد. 

دمپسی مدعی شد: انجام عملیات تکریت تنها به سبب حملات هوایی امکان پذیر شد که ما در اطراف بیجی انجام داده ایم.

دمپسی با اشاره به حمایت ایران از عملیات علیه داعش در عراق گفت: اما من در تلاش برای درک این موضوع هستم که چگونه فعالیت های ما و فعالیت های آنها مکمل یکدیگر هستند. او گفت : ما در مقابل چالش های پیش رو در ارتباط با حمایت ایران هشیار هستیم و نفوذ تهران سبب بروز نگرانی هایی در میان ائتلاف ضد داعش شده است. کشورهایی که درباره نفوذ ایران در عراق ابراز نگرانی کرده اند شامل کشورهای عرب می شوند که ایران را یک تهدید قلمداد می کنند. 

او گفت: می خواهم از این موضوع اطمینان حاصل کنم که این تلاش ها می توانند مکمل یکدیگر باشند . اگر این گونه نباشد ما به مشکل برخواهیم خورد.
 
دمپسی افزود ایران نیروها را در عراق آموزش و برخی اطلاعات در زمینه شناسایی در اختیار آنها قرار می‌دهد. اما هیچ نشانه ای در این باره وجود ندارد که نیروهای ایرانی به صورت مستقیم در این درگیری‌ها حضور دارند. او افزود در نشست های خود با مقامات عراقی در این کشور سوالاتی را در این زمینه مطرح خواهد کرد.

این ژنرال آمریکایی گفت تنها فردی که می تواند در این زمینه توازن ایجاد کند حیدر العبادی نخست وزیر عراق است. من نقطه نظرات او را در این زمینه جویا خواهم شد.

او گفت خارج کردن کنترل شهر تکریت از دست داعش امری زمان بر است. 

دمپسی گفت ستون هایی از کامیون های ارتش عراق و خودروهای زرهی در جاده اصلی منتهی به تکریت حضور دارند. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار