كلاهبرداری با ترفند دریافت سبد کالا/ پلیس فتا: مراقب سایت‌های مشکوک خیریه باشید

رئیس پلیس فتا فارس گفت: سودجیان با اغفال افراد سعی دارند آنها را به سمت وبگاه هایی با عنوان های جعلی کمک های خیریه به نیازمندان هدایت کنند.

كلاهبرداری با ترفند دریافت سبد کالا/ پلیس فتا: مراقب سایت‌های خیریه باشیدبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ " سید موسی حسینی" با هشدار نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از احساسات و عواطف شهروندان در ایام خاص از جمله نوروز گفت: کارشناسان پلیس فتا، متوجه برخی فعالیت‌های غیرقانونی شماری افراد سودجو شده که با ترفند دریافت سبد کالا و یا کمک به مستمندان در شب عید و ...، افراد را فریب داده و با اغفال آنها سعی بر این دارند تا با هدایت آنها به سمت وبگاه‌هایی با همین عنوان از افراد کلاهبرداری کنند. 

وی افزود : این افراد کلاهبردار که خود را دلسوز و با نیت خیر معرفی می‌کنند پس از هدایت شهروندان به سمت وبگاه مورد نظر سعی می‌کنند با مبالغی نه چندان زیاد کلاهبرداری کرده و یا با فیشینگ و ایجاد تله، مشخصات حساب فرد اغفال شده را به دست آورده و در فرصتی مناسب موجودی حساب وی را خالی کنند. 

سرهنگ " حسینی" به شهروندان هشدار داد: در صورت کمک اینترنتی به امورخیریه، پس از حصول اطمینان از اصلی بودن وبگاه مورد نظر نسبت به واریز هرگونه وجهی اقدام کنند. 

وی در نهایت از شهروندان درخواست كرد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل : fars_fata@police.ir و یا تلفن : 2183919-071 گزارش نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار